/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvorfor et Program er bedst ?
Fra : 10.Totti
Vist : 437 gange
10 point
Dato : 03-01-06 19:05

Til og mixe musik sammen...altså til og lave sange selv..og mixe sammen..og sån man kan fjerne stemmer osv

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-01-06 19:27

Jeg er ikke så meget inde i det, men en af mine kammerater, der er en meget kendt musiker (i lokalsamfundet)
bruger Cool Edit 2000 Pro. Men det koster
Når han er færdig med at lege, lyder hans 5 mands hyggeband
som The Rolling Stones godt hjulpet på vej af Deep Purple med med Tina Turner og Suzi Quatro som juhuuupiger.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 03-01-06 19:30

men det ska ku bruges til dance/techno

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-01-06 19:36

At du har en forkvaklet musiksmag, kan jeg jo ikke lave om på.
Men han roder med gud ved hvor mange lydspor, hugger lidt hist og her fra andre bands,
sampler det sammen og WWWWWOOOOOOOWWWWW
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-01-06 19:39

Det skulle undre mig meget, hvis du ikke kan finde en prøveversion, hvis du søger lidt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-01-06 19:42

Der findes en alm. og en pro version, hvor forskellen blandt andet er antallet af lydspor.
Nu udtaler jeg mig ikke mere, om noget jeg ikke har forstand på.
Det kan være, der kommer andre med indlæg, der har mere fortand på det.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-01-06 21:48

Du kan Bruge Magix music maker pro eller Dance ejay Hip Hop ejay Wave ejay House ejay Ellers er der også en demo her http://site.magix.net/index.php?672
Mvh Suno

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-01-06 22:28

Du kan måske bruge noget her

http://www.vejmus.dk/links-filer/links.htm

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 03-01-06 23:37

Nu spørger du jo selv hvilke programmer der BEDST....

Nuendo 3, til Midi/wave = 16395kr.
Magix Sequoia, til mastering = 23995kr.

Ville være et rigtigt godt bud

I den billige ende er der Ableton Live 3695kr.

Cool Edit 2000 Pro, bliver svær at få fat på da det ikke laves mere. Blev opkøbt af ADOBE i sin tid. Adobe har så videreudviklet konceptet som sit eget og hedder nu ADOBE AUDITION 1.5 og koster 2425kr.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 04-01-06 01:09

Sunowich har ret. Magix Music Maker 10 Deluxe (Demo: http://www.magix-media.com/index.php?l=fi_FI_magix) er et fabelagtig godt program med et imponerende udbud af effekter, lyde osv..., og så koster det lige knap 500 kr. Selvom jeg har holdt pause fra musikken siden slutningen af 80'erne, så kom jeg ind i programmet på en times tid og har siden været mere produktiv og har kunnet arbejde langt mere intuitivt/kreativt end jeg kunne i sin tid med de gamle Roland Samplers, Keyboards og trommemaskiner.
Magix har også Music studio 10 deLuxe, som skulle være bedre til midi-musik (hvor Music Maker er mere vægtet mod samples) men den har jeg endnu til gode - og jeg glæder mig.
Mvh. MichaelSP

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 04-01-06 01:12

...overså lige en af dine kommentarer. Magix Music Maker er oplagt til Dance/Techno.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-01-06 07:14

Tjaaa.... Jeg ka' godt se at et program ka' være nok så godt.
Det dur ikke, når man ikke kan få fat i det.
Gambrinus

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 04-01-06 10:37

Hmmm... Sært, linket virker ikke længere.
Gå på http://www.magix.com, vælg Danmark under Nordic-menuen og find derefter Demo-Download sektionen nederst på siden.
Du skal gennem noget registrering, men for mig resulterede det kun i, at jeg fik tilbudt at købe programmet til under halv pris, så det var ok. Jeg fik oven i købet tilsendt program med æske og CD.
MichaelSP

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 04-01-06 10:51

Magix Music Maker er et "leg og lær" program.. men er da udemærket til lige at blive introduceret til kompositionens verden.

Men skal man lave musik, skal man jo til at investere en del penge i lydkort (for guds skyld med onboard DSP) og en ordentlig mikrofon så man kan lave sine egne samples istedet for at bruge andres.

Hvis man skulle være så heldig at lave et hit i et program som Magix kan du så godt som ikke tjene penge på det. Der sidder jo folk i den anden ende af produktionen og har lavet de samples der følger med programmet, og de skal jo have deres del af kagen!

Gorillaz første album blev lavet i et lignende program, og de tjente ikke en prut i en kop ymer

Men som sagt... Til at lære de grundlæggende begreber, og til at lege lidt med er det vel fint..

Vh fluffy

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 04-01-06 11:17

Magix Music Maker er et ganske kompetent program, som jeg mener opfylder 10.Totti's behov. Dels fordi det har så mange funktioner, men i høj grad også fordi programmet simpelthen er så intuitivt, at man i sin kreative proces ikke bliver distraheret af betjening af programmet og skal bruge en evighed på opsætning og indsamling af lyde, før man bare kan sætte sig og lave musik. Prøv nu bare demoen.
Selvfølgelig skal man have mikrofon og et godt lydkort (er selv tilfreds med et SB X-fi), for selv at lave ordentlige samples, for ingen ret er bedre end de råvarer du anvender - om du så bruger billige gryder eller de bedste fra Hackman . Og så var der lige Fluffyclaus' kommentar om licenspengene til sample producenterne. Såvidt jeg kan gennemskue Magix's generelle EULA, så skal der ikke betales licens, men det var da klart et interessant emne at undersøge nærmere. Good point!
Mvh. MichaelSP