/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Optage lyd
Fra : Breunski
Vist : 643 gange
90 point
Dato : 03-01-06 15:08

Jeg har noget lyd jeg gerne vil optage på nettet.

Jeg har prøvet at lege lidt med det, men det er ikke lykkedes.
Det er forbudt at optage digitalt, derfor ville jeg gerne optage analogt hvis det man lade sig gøre?

Jeg har har prøvet et par forskellige programmer, men det er lykkedes mig at optage lyden og have den liggende på pc'en.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-01-06 15:21

mener du det er lykkedes dig at optage lyd eller mener du det lykkedes IKKE??

max h

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-01-06 15:47

Hejsa
Det er absolut ikke forbudt at optage digitalt, men det kan du læse nærmere om på http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/
Skal du optage fra båndoptager, pladespiller mv. kan du evt. benytte dig af den artikkel som står skrevet i Datatid Nr. 12 december 2005 samt af det software som ligger på den medfølgende CD. Du kan se lidt om det på http://datatid.jubii.dk/xpmagasinet.aspx
Hygge
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-01-06 15:56

NB:
Du kan evt. læse mit gamle indslag fra 2003 på http://www.kandu.dk/Tip3398.aspx
Det direkte link til "how to do" er http://www.folketshus.dk/spillefolk/tips/audio-cd.pdf

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 03-01-06 17:26

Hvis du optage musik fra nettet, kopierer du bare hele adressen http:// og åbner Media Player.
Åben url og sæt adressen ind.
Ellers har jeg misforstået ????

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 05-01-06 20:46

Der skulle naturligvis have stået at det ikke lykkedes. Det jeg skal optage bliver afspillet i shockwave media.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-01-06 21:53

Tjahh!
Kode
En række websider med multimedie-indhold vil ikke kunne vises, hvis Microsoft tvinges til at følge den første dom i en patentsag. Den forbyder plug-ins, og Internet Explorer skal derfor revideres.

Men du kan også vælge at kigge lidt på http://www.verdensnavle.dk/gratis.html#lyd

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 06-01-06 01:46

Du kan optage What-you-hear (altså en digital udgave af signalet som lydkortet leverer til højtalerne) med programmet Audacity http://audacity.sourceforge.net/ eller det mixer program, der følger med SoundBlaster X-Fi.
Vær bare opmærksom på, at du skal slukke evt. mikrofon og ikke lave for mange systemlyde under optagelsen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-01-06 03:19

Vis du vil optage radio statioer fra Winamp så er der en plukin her>

streamripper winamp 2/5 plugin 1.61.17
(window)

http://sourceforge.net/projects/streamripper/
Gå ind under Options>file og sæt den mappe du vil rippe til(Mp3)

Den opdeler selv nummre og tildeler en mappe for hver station(kan være lidt upresist når/vis der er en dj der taler i mellem nummre)
Man kan fin tune dette under Options.

Vis man vil lukke stream ripper så gør man det under>Options>preferences(Ctrl + p)>General Purpose>marker Streamripper For Winamp>nede i bunden>Configure selected plug-in,fjern markering/flue ben>ok
Virker upåklageligt med min pc-opsætning,men jeg bruger den ikke ret tit,intressere mig ikke ret meget.
Bedste resultat,fintuning under Options,men husk på hvad du laver
eller kan resikkerer ikke at virke.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-01-06 03:22

Vis man vil lukke stream ripper<<i selve Winamp.
Der er stationer der kører musik det meste af tiden uden afbrydelser(dj/speaker)
Streamripper records shoutcast-compatible streams

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-01-06 03:26

Der er som sædvanligt en fastboende lusse koloni i mit tastatur

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-01-06 10:09

Hej Manse9933

Du skriver:

Der er som sædvanligt en fastboende lusse koloni i mit tastatur

HVAD ER DET?????

Mvh
machankat

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-01-06 10:10

Hej Manse9933

Du skriver:

Der er som sædvanligt en fastboende lusse koloni i mit tastatur

HVAD ER DET?????

Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 07-01-06 14:52

Hvordan fungerer audacity? Jeg har prøvet at trykke på record, men den optager ingen lyd. Hvordan skal det sættes op?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 07-01-06 15:40

Hej Breunski.

Du lan læse om audacity på følgende site:

http://audacity.sourceforge.net/about/

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 15-01-06 11:34

Jeg tænkte på om det har noget at sige, at det der skal optages afspilles i shockwave?

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 16-01-06 11:43

Nej - ikke hvis du bruger Audacity. Har du prøvet det?
Hvad for et lydkort bruger du?

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 17-01-06 21:01

Jeg bruger Creative SB Live! Jeg har prøvet med audacity min den registrerer ingen lyd, når jeg sætter den til optage.

Accepteret svar
Fra : michaelsp

Modtaget 90 point
Dato : 17-01-06 23:41

Jeg har netop reformateret min PC, hvor jeg har et Creative Labs XFi. Der har altså aldrig været Audacity på denne installation.
Forsøgsvis hentede jeg Audacity, installerede det, og da det startede for første gang valgte jeg værdien "What U Hear" i drop-listen på toolbaren. Dernæst fandt jeg en hjemmeside med lidt musik, og trykkede på optageknappen. Da nummeret var slut, kunne jeg stoppe optagelsen og konstatere, at jeg nu havde en digital stereo kopi af nummeret på min PC.
Enten har du ikke skiftet til værdien "What U Hear" eller også har du lavet et eller andet helt galt?

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 31-01-06 20:11

Tak for svaret michaelsp. Det lykkedes langt om længe. Jeg havde ikke indstillet til What U hear, og i indstillinger fik jeg valgt in- og output til SB Live! audio. Så nu kan jeg optage det jeg vil. Det er rigtig fedt.

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 31-01-06 23:37

God fornøjelse og tak for de fem stjerner