/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Gebyr på omlægning af lån !!!!
Fra : Traffic
Vist : 1141 gange
100 point
Dato : 03-01-06 11:30

Skal have en samtale med mit pengeinstitut i morgen da jeg ønsker, at omlægge mine lån (bil og bolig).

Hvad er gebyret normalt for en sådan omlægning ?

Hvad bør jeg acceptere ?

Er der gebyrer (stat, stempel, eller lign.) der ikke kan handles om ?

Nazgul

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 03-01-06 11:36

De statslige afgifter kan du ikke forhandle om, det har du ret i.

Men spørg til gebyrer, og forhold dig til at du "altid" synes det er for dyrt.... *S*

Skal du ikke have lån i banken, eller have deres velsignelse til at rykke pantebrev eller lignende,

vil det tit være billigere at gå direkte til kreditforeningen udenom banken

Prøv at undersøge det

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 03-01-06 11:37

Jeg ved ikke hvad banken vil fortælle dig, men jeg kender en, som påstår at han fik stemplet på et lån "sort" af en advokat. Det vil en bank naturligvis ikke gøre, men det viser vel bare at stemplet(gebyret) er til at handle om - nogle steder i hvertfald.

Accepteret svar
Fra : dortehou

Modtaget 110 point
Dato : 03-01-06 11:44

Først til HArlekin. Man kan ALDRIG få et stempel gratis. Advokaten har sikkert selv betalt det, og så selv fået et mindre beløb i provenu. I visse tilfælde kan stempel omkostninger overføres fra et gammelt lån til et nyt lån.
Til Traffic. Stempel omkostninger SKAL betales til staten. Og de kan ikke forhandles. Alle øvrige gebyrer scores af pengeinstituttet/kreditforeningen - og kan derfor forhandles. Som jeg læser dit indlæg, skal du ikke låne flere penge, men blot omlægge lån. Derfor skal du kun acceptere et meget lavt gebyr for papirarbejdet. Din bank løber ikke en højere risiko, eller får flere udeståender med dig. Blot nemmer adninistration af deres udlånskonti.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-01-06 11:44

Spørg et kreditforeningsselskab (F.eks.Realkredit Danmark),det vil sikkert være langt billigere der,og hvis du har egen
bolig, så hold dig langt væk fra bankernes horrible gebyrer.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 03-01-06 11:57

Så lærte jeg også noget nyt idag

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 03-01-06 17:20

Tak for svaret dortehou.

Har du kendskab til stempel afgiften/omkostningernes størrelse ????

Bare sådan i hele ca. beløb !!!!

Nazgul