/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
"min kone forstår mig ikke"
Fra : Toupie
Vist : 845 gange
200 point
Dato : 13-11-02 15:35

Jeg er igang med et kursus og i den forbindelse skal jeg skrive om mænds syn på kvinder om bla. kvinders rengørings vanvid og hvorfor nogle mænd mener at deres koner ikke forstår dem. Kan I hjælpe mig? gerne med nogle situationer fra Jeres egen dagligdag??

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 200 point
Dato : 13-11-02 20:25

Tjaa, det er noget af en opgave du har fået der.

Min kone forstår mig ikke???det er vel nærmere omvendt"jeg forstår ikke min kone"

Konen kigger ud af vinduet og siger"ohh nu er bladene faldet af træer, hva´ skat"
manden siger " jooo, det er sikkert godt nok, det gør de jo hvert år, han vender sig om og går ind og tænder fjernsynet. Konen bliver skide sur og smækker med døren, manden undre sig, og tænker hun har sikkert det røde.

men hvorfor blev hun sur, fordi han ikke forstod hende, for det hun sagde var ikke en konstatering, det hun sagde oversat til mandesprog var " ohhh vores have ligner fandeme jerusalems ødelæggelse med alle de blade over det hele, sig dog at flytte din r.. ud og fjern dem."

dette er bare et eks. på at det ikke er kvinderne der ikke forstår os, men os der ikke forstår kvinderne. Så når manden endelig for sneget sig ned på den lokale bodega, og sidder i baren, og har ondt af sig selv, og siger at hans kone ikke forstår ham, ja så lyver han, for det er ham der ikke fatter en skid af, hvad de forbandede blade i haven har gjort hans kone. Men hun ved jo godt hvorfor at han ikke fjernende dem, fordi der var et utroligt vigtigt opgør i den engelske 3. division, som han ikke ville gå glip af, og så er han generelt doven, og hun undre sig stadig over hvorfor hun giftede sig med ham.

Sådan er verden skruet underligt sammen, vi. mænd forstår ikke kvinder, men er gode til sport, så længe vi ikke selv skal dyrke den, og kvinder forstår os mænd udemærket, men fatter aldrig en meter af sig selv.

Men når alt kommer til alt, kan vi jo ikke undvære hinanden.......:)

held og lykke med din opgave.

mvh. Melander

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-11-02 20:57

Til Fnollerpige

Jeg mener alm. oprydning og ikke det der har sygelig karakter *gg*

Men jeg hygger mig en del over jeres synspunkter, og håber da der kommer flere det er lige hvad jeg kan bruge

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-11-02 21:15

Hej Toupie - selvom jeg ikke lider af sygelig rengøring skal jeg lige pointere at de fleste mænd synes det er enerverende at kvinder klager over sure sokker og underdrenge på gulvet, fladtrykte tandpasta tuber m. m - altså må man kunne konstatere at dette er den afgørende forskel på mænd og kvinder ...... og som Melander ganske rigtigt siger : Vi taler bare slet ikke samme sprog !!!
Hvad meningen så er med det - tja det må jo være at vi så fortsat i vores parforhold har noget " at gå hinanden på nerverne med "

Og kender det godt her i huset siger jeg sommetider " Aaaaiiii har du set hvor fedtede de vinduer er !! " - " ja det er de godtnok!! " svarer min kæreste ( og helt ærligt det er et passende svar til den slags ).... og så strander den ligesom bare der.
Måske hvis jeg sagde " Gider du ikke godt ordne de vinduer i dag eller senest imorgen " ville jeg få et ja eller et nej - et svar man kunne forholde sig til.

Nå, må hellere trække mig kunne fortsætte i dagevis om dette emne *GG*

Held og lykke med din opgave - er glad for at have bidraget.

Fnollerpige

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 17-11-02 21:46

Tak for svaret Melander.
og tak for din ærlighed omkring forståelsen af kvinder

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 18-11-02 18:21

Tak for det Toupie..

Jeg synes bare det er for nemt altid at give kvinderne skylden, det er jo lige netop det der gør os, til det svage køn :)

Jeg håber du får lavet en fed opgave. Og hvis det er muligt vil jeg meget gerne se hvad du får skrevet, hvis du gider at maile mig det på denne : bomelander@tdcadsl.dk

MVH. Melander