/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Firewall
Fra : droslerne
Vist : 590 gange
500 point
Dato : 02-01-06 20:29

Er det nødvendigt at sætte en anden firewall ind i stedet for den der er på Microsoft er den sikker nok, eller kan man sætte et firewall
mere på, og kan de to samarbejde på ens pc
Jeg ved ikke om det har noget at sige når man får bredbånd fra TDC eventuelt om de har det o.s.v.

MVH Robert

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 510 point
Dato : 02-01-06 20:33

xp firewallen er ikke nok, den bloker kun trafik udefra. Hvis du er uheldig og få en trojaner ind kan den sende data uhindret ud fra maskinen, så den er ikke god nok.

Her kan du finde nogle ordentlige Gratis firewall : http://www.arlet.dk/firewalls.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 20:36

hmm arlet ???? sygate i gratisversionen - den har ingen support mere jo og kan det ikke drille nogen mon (den er ellers alle tiders)

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 02-01-06 20:39

Tak for svaret arlet.
Jeg har haft meget brug for din hjemmeside
Med venlig hilsen Robert

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-01-06 20:40

Der er masser af support på sygate..

En mail til mig eller ind på spywarefri, så skal man få masser af support

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 02-01-06 20:42

skal jeg smide microsoft ud

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 20:44

mikroblød og sygate kører uden konflikter - men du kan nøjes med sygate

ok arlet

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-01-06 20:46

I stedet for at skrive det samme, så vil jeg referer til denne tråd:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706

WINDOWS FIREWALL.

Hvis du har Windows firewall aktiveret, vil det være en god ide at deaktivere den nu. Ikke fordi at der vil være nogen større risiko for egentlige konflikter med Sygate, men det er min (og eksperters) opfattelse, at sikkerheden vil være en streg bedre med kun en firewall aktiveret, fordi de to firewalls "overlapper" hinanden på nogle områder, og Windows firewall måske vil "forvirre" Sygate. Microsoft anbefaler faktisk også, at man deaktiverer Windows firewall, når man har en anden firewall installeret.

Du vil måske få nogle nye spørgsmål fra Sygate, når du har deaktiveret Windows firewall. Det er helt normalt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 20:47

eksperten har talt - men det er korrekt

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 02-01-06 20:49

Tak for et godt svar
MVH Robert

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-01-06 20:49

Jeg er enig med Arlet. Du bør have en firewall der kan fange udgående forbindelser. Sygate har ikke været opdateret i lang tid, og er efter min mening ikke helt up to date, og som miritdk siger, er den ikke supporteret mere. Mit bedste bud på en virkeligt god gratis firewall ,er Sunbelt Kerio
http://www.sunbelt-software.com/kerio.cfm

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-01-06 20:50

miritdk -> Havde ikke set dit svar,inden jeg postede, men det er lige så rigtigt..

Det er op til en selv om man deaktiver xp firewallen..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 20:52

arlets mening om sunbelt kerio ????????????????????

hvem filan sidder og husker på opdaterknappen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 02-01-06 20:58

Kender den ikke, men har kun hørt positive ting om den, så den skal prøves(når jeg engang for tid)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-01-06 20:58

På Spywarefri har vi valgt at anbefale Sunbelt Kerio, fremfor Sygate nu. Den har simpelthen den nyeste og bedste teknik, og er mere brugervenlig end Sygate. Selvfølgelig er Sygate stadigvæk en udmærket firewall, men som sagt, så er den ikke helt up to date, og hvis man er på en proxyserver, har den sårbarhed, som aldrig er blevet rettet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-06 21:02

ok så langt så godt - det her bliver en husker