/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Olie i kølervandet.
Fra : jesper.s
Vist : 601 gange
100 point
Dato : 24-12-05 12:53

Hej.

Jeg har en Peugeot 106 XS 1.4 årg. 1994. Der er olie i kølervandet, hvad kan det være, samt kan det laves for rimelige penge? Jeg bor i København. Dersom der måske skulle være nogle der kan lave det billigt, er du meget velkommen til at kontakte mig på skroeder@mjoelnerparken.dk.

På forhånd Tak!
Glædelig Jul.

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 24-12-05 12:58

Toppakningen er gået. Jeg har lige betalt ca. 9.000 kr. for at få lavet min. Mekanikeren skifter også altid tandremmen når toppakningen skiftes.

Venlig hilsen nyfigen

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 24-12-05 12:59

Hej.
Det kan være en toppakning der er gået.
Det er rimeligt dyrt at få lavet på et værksted.
Hvor mange km har den rendt?

Jes

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 24-12-05 13:00

Der var jeg lidt langsom.

Jes

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 24-12-05 13:10

Den har gået 220.000, men det er første gang jeg skal have lavet noget på bilen, bortset fra alm. service. Der er ikke en rustplet eller lign. på den, og den kører godt, så jeg vil gerne have lavet den. Der er ikke vand i motorolien.

Skroeder

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 24-12-05 13:15

Du kan få værkstedet til at teste om der kommer tryk fra motoren ud i kølesystemet.
Så er du mere sikker.

Jes

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-12-05 18:16

Det lyder helt bestemt og mere sandsynligt, som en revne i topstykket.

Men en defekt pakning kan ikke udelukkes.

mvh dova

Annuller spørgsmålet
Fra : jesper.s

Dato : 24-01-06 11:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål