/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Flash
Fra : carstenbehrendtpouls
Vist : 672 gange
20 point
Dato : 22-12-05 21:13

Til min niece Birgitte.
Jeg vil godt benytte mig af flashteknikken på min hjemmeside.Jeg kan ikke rigtig finde noget i "FontPage 2002".
Der står bare hvordan man sætter det ind.
Hvilket program bruger man når man skal fremstille det?
Onkel Carsten

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-12-05 21:19

Hej
Prøv disse, meget nemme at gå til, men ved ikke om det er det, du tænker på
http://www.amarasoftware.com/

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 30 point
Dato : 22-12-05 21:23

Eller prøv her, hent en gratis prøvepakke, kan lave et utal af fine flash sider.
Og rigtig nem at gå til, da du ser alt hvad du laver, med det samme.

http://www.trendyflash.com/products.htm

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 22-12-05 23:28

Som udgangspunkt sskal du jo bruge Flash fra Macromedia

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-12-05 00:13

Til Onkel Carsten
Nu ved jeg ikke om det kun er til Birgitte du henvender dig onkel - hvis det også er til os andre brugere på kandu.dk, så vil jeg anbefale dig at lade være med at tænke på at lave Flash, når du ikke ved mere om det end det du udtrykker i dit spørgsmål.
For skal du i gang med Macromedias Flash 8 skal du først af med en del penge til programmet, og du skal have læst lidt om hvad det vil sige at lave Flash, der findes nogle bøger på dansk der behandler emnet, ellers får du ikke meget ud af programmet.
Men hvis du insisterer på at bevæge dig ud i Flashteknikken så kan du dowloade programmet herfra og bruge det gratis i 30 dage. http://www.macromedia.com/software/flash/flashpro/?promoid=BINT

//bentjuul

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-12-05 08:26

Her er et godt begyndre program, godtnok kun til billeder.
Bruger det selv, måske ikke lige hvad du tænker på, men.
Og så er det gratis.
http://jalbum.net/
http://jalbum.net/samples/Chameleon/Aqua/Flowers/index.html

Godkendelse af svar
Fra : carstenbehrendtpouls

Dato : 23-12-05 15:18

Tak for svaret sofus.dk.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-12-05 15:38

Selv tak

Kommentar
Fra : carstenbehrendtpouls

Dato : 24-12-05 09:18

Mange tak for besvarelserne.
Årsagen til at jeg vil benytte mig af flash er naturligvis at jeg syntes at min hjemmeside var for statisk.Det er kun et par måneder siden jeg fik en hjemmeside og må betegnes som ren novice på det område.Jeg har imidlertid i nogle år arbejdet med billedbehandling.Jeg lavede derfor en masse GIF animationer og det pustede lidt liv i hjemmesiden, hvis eneste formål er, at det er sjovt at lave.Jeg blev så gjort opmærksom på at der var muligheder i flashteknikken.
Vedrørende sværhedsgraden så har jeg den erfaring fra photoshop, at hvis man vil lære det, så lærere man det før eller senere,
Jeg vil straks efter nytår gå i gang med at finde ud af hvad der passer bedst til mit absolut amatørstadie.

Med venlig hilsen
Carsten Behrendt-Poulsen