/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Er butterfly trainers lovlige?
Fra : YouWish
Vist : 8710 gange
50 point
Dato : 19-12-05 22:33

Jeg har længe kunne tænke mig en butterfly kniv. Men udelukkende for at lave diverse tricks og fjolle rundt med den. Ikke noget med at gå med den eller til kamp. Da almindelige butterfly knive er ulovlige tænkte jeg på om såkaldte butterfly trainers (knive uden skarpe blade og uden spids, Fx; http://kis.net/pvnew/jagtrainer.jpg) var lovlige. Nogen der ved noget om det?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-12-05 22:45

Da alm. borgere jo ikke kan se at bladet er sløvt og spidsen ikke ER spids, er kniven stadig ulovlig. Hvis du vil have tilladelse til at have og bære en sådan, må du henvende dig til Politimesteren. Han KAN give dig en tilladelse, men det skal du ikke regne med, medmindre DU kan vise ham selve kniven samt fortælle hvad du skal bruge den til.

Tag et billede af kniven hvis du allerede har den eller download billedet fra en web-side. Send det til Politimesteren sammen men en ansøgning. SÅ har du en chance. Hvis du ellers kan snakke eller skrive dig ud af det. Held og lykke. Hilsen

Men hvis jeg skulle spille på dine chancer, ville jeg lade være. Du er en sikker taber.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 19-12-05 23:06

Off-topic
Tænkte på, du kender vel ingen steder på nettet hvor man kan se videoer, eller billeder af hvordan triksne udføres ?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-12-05 01:40

Hvis du er i tvivl kan du altid ringe til politiet på tlf. 33 14 14 48 og bede om våbenkontoret, her kan du få svar på om den er lovlig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-12-05 01:57

bjarnebr -> Enhver kan da finde ud af at ringe til politiet. Det kan YouWish da også. Han/hun spurgte her på Kandu for at få vores mening. Sgu da ikke bare en henvisning til Panserbasserne.

Og når du IKKE ved hvad en Butterfly-Knife er, så hold dig ude af tråden. SGU.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 20-12-05 03:00

fandt lige et par gode link til tricks

http://www.balisongxtreme.com/techniques.htm <------ masser af billeder af hvordan tricksne udføres. (også film)

http://www.bladeforums.com/forums/index.php <----- forum hvor de diskutere alle forskelige typer af knive

Du skal ikke regne med at politiet giver dig lov.
Man kan få noget der hedder en "blankvåbens tilladelse", men, nok ikke hvis man er under 18
Men, du kan jo snildt købe de knive i tyskland, lige nedenfor grænsen.
Eller du kan blot bestille dem hjem via nettet.
Tager du dem med i byen,,,så for du helt sikkert temlig meget ballade hvis de opdager det.
Men finder de den blot hjemme i din skuffe (hvis de nogle sinde skulle komme der) så kan det være de tager den med sig. Måske for du en bøde.
Og ja, måske er de ligeglade.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-12-05 05:01

Blankvåben tilladelse gælder ikke knive, men skydevåben.
Der gælder særlige regler for knive.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/vaabentilladelse/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-05 05:08

Arne skrev

Citat
......må du henvende dig til Politimesteren.

og derefter
Citat
Enhver kan da finde ud af at ringe til politiet. Det kan YouWish da også. Han/hun spurgte her på Kandu for at få vores mening. Sgu da ikke bare en henvisning til Panserbasserne.

IDIOT LOOOOOL

Det eneste rigtige er at kontakte politiet, da det er dem og kun dem - ikke arne eller Kandubrugerne, uanset hvad de mener om spørgsmålet - der kan fortælle om det er muligt at få en våbentilladelse (uanset om man ved hvad en butterflykniv er)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-05 05:14

Og så tag lige at læse spørgsmålet igen... YouWish spørger om der er nogen der VED noget om de er lovlige i den udgave der beskrives - ikke om Kandubrugernes (arnes) MENING, men faktuel VIDEN.

Sofus dementævler som sædvanlig om noget, som han ikke aner en skid om
http://www.tsunami.dk/tilladelse.htm

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-12-05 05:23

klumme,,,,,,

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-05 05:28

Du skrev: "Blankvåben tilladelse gælder ikke knive, men skydevåben"

Hvad synes du selv om dette ævl???????

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-12-05 06:00

OK min fejl, har selv våbentilladelse.
Men der er forskel på at samle på våben, og bruge dem.
Læs våben loven.
Angående at købe en "attrap" kan jeg ikke se der skulle være noget galt der.
Du kan også købe en UZI, i en legetøjsbutik, uden våben/blankvåben... tilladelse
Men som arne.j skriver, det kan være svært at se forskel.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-05 07:51

Hold da op... har du våbentilladelse..... blankvåbentilladelse måske?? LOOOOL
Spændende at høre om.

Så lige at du i en anden tråd synes man skal holde sig væk, hvis man ikke har noget svar, og indtil nu har du kun bidraget med en gang fordrukkent sludder og en historie fra de varme lande om at en attrap- uzi kan købes i en legetøjsbutik uden våben/blankvåbentilladelse LOOOL. Hvad har det med en butterflykniv at gøre. Det har i hvert tilfælde ikke noget at gøre med YouWish's spørgsmål, som du kan læse øverst oppe i tråden (jeg hjælper dig lige lidt, det har du vist brug for)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-12-05 07:55

Klumme -> Endnu en gang kommer du ind i en tråd, UDEN at svare på spørgsmålet!!!

NÅH nej: Du svarer jo; Men kun ved at gentage mine svar som citater.

Tillad nu spørgeren at vurdere kommentarerne.

Denne tråd er endnu en grund til at du hedder "Klamme Klumme".

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-12-05 08:01

Hvis idioten klumme ikke selv kan se hvor dum han er, er der så ikke andre der vil hjælpe ham?

Citat
Arne skrev

Citat:
......må du henvende dig til Politimesteren.

IDIOT LOOOOOL

Det eneste rigtige er at kontakte politiet, da det er dem og kun dem - ikke arne eller Kandubrugerne, uanset hvad de mener om spørgsmålet - der kan fortælle om det er muligt at få en våbentilladelse (uanset om man ved hvad en butterflykniv er)

Var det at kontakte politiet netop ikke mit første indlæg???

Hvad pokker vil Klamme klumme så med sit indlæg????

Idioten vil KUN lave ballade.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-12-05 08:04

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-12-05 08:09

sofus.dk. ->

DU begynder at vrøvle om blankvåben:
Citat
Fra : sofus.dk Dato : 20-12-05 05:01

Blankvåben tilladelse gælder ikke knive, men skydevåben.
Der gælder særlige regler for knive.

Spørgsmålet drejer sig KUN om blankvåben (knive, sabler o.l.), så hvorfor blander du pludseligt skydevåben ind i snakken.

Din bemærkning om at blankvåben IKKE er knive, men skydevåben, er direkte forkert.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-12-05 08:26

arne.jakobsen,,,skyldig, kom bare til at forveksle det hele.

BEDER OM MEGEN UNDSKYLD OG TILGIVELSE, DET SKAL ALDRIG SKE IGEN.
TROR DU JEG NOGENSINDE KAN TILGIVES, FOR SÅ KOLONORM MISFORSTÅELSE.
DET ER JO, NÆSTEN UTILGIVELIGT, HVAD JEG HAR SKREVET.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-12-05 09:36

Nå, så har Arne igen ødelagt en tråd og ingen kan mere huske hvad spørgsmålet drejer sig om.

Kan du ikke selv se de Arne, du er ikke til glæde for nogen herinde...smut nu.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-05 09:48

LOOOOOL

Det psykopaten arne ikke fattede var, at han selv henviser til at spørge politiet og derefter klandrer en anden for at henvise spørger til at spørge politiet.

Kors i røven hvor er denne usympatiske nar dog utålelig.

Sofus er bare et gammelt fjols, som ikke kan andet end at RAPPE derud af... han aner ikke hvad han siger og skriver.

LOOOL Så lige i en anden tråd, http://www.kandu.dk/dk/spg/79884
at han slikkede arne i røven, men skiftede hurtigt mening, da han - som så mange andre - fik ham på nakken.

Det er sgu morsomt LOOOOL Tragikomisk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-12-05 09:48

viviborgen - Kan du ikke selv se, at du ikke har noget at gøre i denne tråd? Du kommer jo ikke med et svar. VEL?

Så det er altså DIG der ødelægger tråden, og IKKE Arne.

Og Lille dumme Vivi. Man skal IKKE huske hvad spørgsmålet drejer sig om!!! Man skal LÆSE spørgsmålet og så KUN kommentere det hvis man tror man kan hjælpe.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-12-05 09:51

sofus.dk ->

Du indrømmer selv at du har taget fejl: Så er der jo ikke nogen grund til at begynde at skælde MIG ud med store bogstaver. Hvad fanden bilder du dig ind?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-05 09:53

Jamen så læs FOR HELVEDE Spørgsmålet din psykopat. INGEN har spurgt om din mening, som er så hamrende uinteressant.

Spørgtsmålet lyder:

Citat
Nogen der ved noget om det?

Du ved ikke en dyt, men har en ligegyldig mening. Klap dog i og hold dig fra tråde du ikke ved noget om, eller find faktuel viden frem og svar med det. NAR

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-12-05 09:57

Godt Arne igen en af dine nedladende kommentarer. Hvor kan du vide om jeg er lille?, og hvordan kan du udtale dig om hvorvidt jeg er dum eller ej?

Selvhævdende Arne forføj dig, tak.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-12-05 09:57

YouWish - Ked af at der gik bøvl i dit spørgsmål. Men læs min første kommentar og glem resten. Hilsen og God Jul.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 20-12-05 10:02

Selvfølgelig må du da købe og eje sådan en!! Bare du ikke leger med den uden for hjemmets fire vægge...

Det er jo også lovligt at eje en paintball pistol ikke Man må bare ikke rende rundt med den udenfor da det kan være svært at skelne den fra en rigtig pistol..... Samme regler gør sig gældene

Vh fluffy

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-12-05 10:04

Klamme Klumme -> Du er SÅ snotdum at du ikke kan se, at det bjarne gør, er at gentage mit råd om at ringe til politiet og spørge dem. Derfor min bemærkning til ham. Han BURDE holde sin mund, når svaret allerede er givet. Det var altså IKKE noget selvmodsigende sludder. Det var IGEN dig der har for få brikker at flytte rundt med. Se nu for pokker at få de fire fyre til at samarbejde!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-05 10:09

Jeg brækker mig over dig arne. Det ledeste jeg har oplevet og monteret med en krybdyrhjerne er du en kræftbyld for Kandu din psykopat.

Jeg prøver igem

INGEN har spurgt om din mening, som er så hamrende uinteressant.

Spørgtsmålet lyder:

Citat
Nogen der ved noget om det?

Du ved ikke en dyt, men har en ligegyldig mening. Klap dog i og hold dig fra tråde du ikke ved noget om, eller find faktuel viden frem og svar med det. NAR

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-12-05 10:11

Hej Klumme, så er vi to ud af 6 deltagere i tråden der er dumme. Så er der Arne som forlængst er kommet med det 'rigtig' svar, og så er der lige spørgeren, som sidder på pointene, han bliver før dum i en anden tråd.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 20-12-05 10:19

Ups, nej vi er tre der er dumme...sofus er osse dum. Velkommen i klubben sofus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-05 10:20

Vivi

Ja og snotdum er YouWish (mener psykoarne) hvis han ikke vælger psykopatens stupide mening og som sædvanligt lange ligegyldige bræk som det rigtige.

Han er en N U L B O N og ikke det papir værd (brugt) som man bruger til at tørre røv i.

En stor floskel og en oppustet selvglad blærerøv. Tomme trusler og ord er hans speciale.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-05 10:23

Orkkkk gud.... der er flere. Enhver der ikke er enig med stjernespykopaten og føjer sig efter hans hjemmestrikkede moralkodex og i øvrigt holder deres kæft, når han forlanger det, er snotdumme LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 20-12-05 10:29

{citat]
Man må på sin bopæl besidde almindelige knive/dolke til dekoration eller som samling med en klinge op til 12 cm.
[/citat]

Sakset direkte fra blankvåben lovgivningen...

Nu bliver der jo spurgt om der er nogen der VED noget om det... ikke om der er nogen der ved noget om HVEM der ved noget om det... ikke sandt?? Så spørgsmålet kan vel reelt set ikke besvares med et link eller et råd om at kontakte andre

I betragtning af at jeg allerede har svaret vil jeg dog alligevel tillade mig at linke til den gældende lovgivning

http://www.sortkrudt.dk/lovgivni.htm#11.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-05 10:35

Godt gået Fluffy.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-12-05 10:37

Nå men typisk for psykopaten, så holder han sig væk, når materialet om hans modbydelige adfærd og syge sind bliver så overvældende, at han ikke troværdigt kan tilbagevise det. LOOOL

Jeg tænker......ROTFLMAO...... på dengang han lovede mig en røvfuld, mens han fortalte hvor stor han var LOOL - Eller dengang han meget "overbevisende" truede mig med advokater og i øvrigt skulle komme efter mig, da jeg anskueliggjorde hans obskure seksuelle orientering, som en af årsagerne til hans karakterafvigende usympatiske adfærd. Er der sket en dyt ..... nææææææ LOOOOOL

EEN STOR NULBON

Kommentar
Fra : YouWish

Dato : 20-12-05 14:27

Okay. Det var en lidt rodet mængde svar hehe. Men for det første: Butterflyknive er ulovelige uanset om du har blankvåbentilladelse eller ej. Alle knive der kan åbnes med en hånd= ulovlige.

Men jeg tænkte på om en trainer ikke har samme funktion som en legetøjs pistol eller paintball pistol. For i mine øjne er det det samme. En trainer er bare et stykke metal udformet som en butterfly kniv. Men spørgsmålet er selvfølgelig om politiet/lovgivningen mener det samme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-12-05 01:00

Kan du se Vivi. Når han får i hovedet hvad han fortjener, så fiser ham lige så stille af den kryster

YouWish
Håber du fik noget viden om dit sp. på trods af, at denne psykopat kværner rundt og ødelægger alle tråde med sin lede adfærd.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 21-12-05 07:54

jae...det se ud til at arne er taget på juleferie

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 21-12-05 15:07

Citat
Blankvåben er knive, sværd, sabler, lanser, økser og lignende SPIDSE og SKARPE genstande

YouWish-> en smørrebrødskniv er også enhåndsbetjent, du må ikke gå med den offentligt, men må gerne have den hjemme i privaten.

Traineren har fået SPIDSEN FJERNET, og der er intet "æg" på den.. altså er den IKKE SKARP...

Og den burde jo derfor slet ikke høre ind under blankvåben lovgivningen...

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Doubleyou

Dato : 23-10-06 19:43

jeg forstår ikke hvad det er som vækkes i jer?
I får bare en ukontrolabel trang til at ødelægge andres tråde, med jeres SPAM

Det er ikke til at holde ud at læse den ene meddellelse efter den anden, hvor i sviner hinaden og derefter gør P-R-Æ-C-I-S det samme selv. jeg kender jer ikke, men brækker mig over jer!
RIGTIG DÅRLIG board-stil!

Butterfly knive er ulovlige. Det ved alle.
Men med trainers er det en anden ting. Dem kender told væsenet intet til, ej heller lovgivningen.
Den vil derfor nok blive taget i tolden, men ikke nødvendigvis konfiskeret! (bare ved navnet "butterfly" skrevet på pakken)

Hvad jeg har gjort, som dog ikke er den bedste løsning (men fungerer til jeg får anskaffet mig ægte, på anden vis) er at købe et såkaldt Multu-tool. -En sammenklappelig tang, med tilhørende knive, save, pincetter osv.

Udover at tangen jo selvfølgelig kan åbne og lukke (ekstra led i mekanismen), har Multi-Toolet meget de samme egenskaber som en butterfly.

Multi-toolet er ikke så 'let-rokkelig' fra ny, men med lidt slid, kan den blive helt løs.

i Tiger kan du få et ganske udemærket Multi-Tool til 10-20 kr. Det er lavet i stål og er ikke ulovlig, hvorend du går med den.

YouWish, jeg hår jeg har givet dig lidt nyttig info.

Det pinte mig at læse mig igennem alle de "skænderier"

Kommentar
Fra : Doubleyou

Dato : 24-10-06 09:25

o.k. her kan man vist tale om en vaske ægte necro-post
sorry