/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ARGHHH - Er det virus eller spyware?
Fra : rosekamp
Vist : 333 gange
200 point
Dato : 19-12-05 11:58

Jeg har fået noget skrammel på min pc så der bliver ved at dukke åndssvage reklamesider op. Mit skrivebordsskema er også blevet ændret til blå med en sort boks i midten, hvor der stor (med røde bogstaver): "SPYWARE INFECTION" bla bla bla. Jeg kan ikke slette det i "skærm".

Jeg har fjernet hvad fjernes kan med spywarefris onlinescanner, spybot og AdAware.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-12-05 12:05

Du skal have fat i www.arlet. dk han ka hjælpe dig
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 200 point
Dato : 19-12-05 12:06
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-12-05 12:06

Hvis den stadig er der skal du besøge spywarefri og lave en hijackthis-log.

http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 19-12-05 12:07

Hei
Les på denne side, litt nede på siden, finnes der noen linker
Lykke til

http://www.bullguard.com/forum/5/SPYWARE-INFECTION-message-on-d_24538.html

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-12-05 12:09

Bemærk: Er du Hijack'ed skal du ikke rode med for meget inden du laver en log og lade nogen der har forstand kigge på den.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-12-05 12:33

som taliskoko skriver: få checket en hijack-log. hvis du får det gjort, er du sikker på at din pc bliver renset. får selv af og til spywarefri.dk til af kontrolchecke min egen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-12-05 12:43

Det er jo også det Arlet gør
Mvh Sune
Ps og han er Hurtig

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-12-05 12:50

Det er spywarfri.dk der har lært Arlet op... og Spywarefri er også hurtige.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-12-05 12:54

Og ??

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-12-05 12:59

Ja, lige præcis... og... Det gælder vel om, at rosekamp får en stabil maskine igen.!!!

Kommentar
Fra : Erik10

Dato : 19-12-05 16:49

Hej

Prøv dette link, de kan hjælpe dig. http://www.spywarefri.dk/forum/

MVH

Erik

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-12-05 18:59

Den dér er en træls én. Der er blevet lavet nogle entries i din registreringsdatabase, som bla. gør, at din browser altis starter på en bestemt søgeside, der tilsyneladende reklamerer for programmer til fjernelse af spy-ware.
Der er sandsynligvis også tre nye programmer at se i oversigten over installerede programmer (tilføj/fjern programmer).
Nogle, der hedder noget med Home Search Assistant, Search Extender og Shopping Wizard... Lad være med at prøve at afindstallere dem....

Jeg har ikke kunnet løse det med andet end at spore mig ind til det via hijack_this. Problemet er bla., at der er blevet lagt en ddl-fil i windowsbiblioteket, der tilsyneladende indeholder søgesiden. Hvis man finder filen og sletter den er der et script, der gendanner den... (men med et andet navn) så man skal holde tungen lige i munden.

Den er svær at komme til livs, hvis man ikke ved lige præcis, hvad man skal gøre. Så hvis du ikke er erfaren kan det stærkt anbefales simpelthen at søge hjælp (on-site).

Held og lykke.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 19-12-05 20:35

Hov hvad justuniverse? Hvilken hijack_this log refererer du til? Jeg har jo ikke lagt nogen log herind? Min browser starter på kandu ligesom den plejer. Det er mit skrivebordstema der er blevet lavet om.

Anyways søde Arlet er i fuld gang med at hjælpe mig med min log og har da også fundet noget skidt. Så tak for jeres bidrag

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 19-12-05 20:53

Jeg referer til de logs jeg har set på andre computere med tilsvarende problem. Men måske tog jeg fejl.

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 06-01-06 08:16

Tak for svaret Sunowich. Som altid kom Arlet mig til hjælp selvom det vist satte ham grå hår i hovedet denne gang.

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 06-01-06 08:16

Tak for svaret Sunowich. Som altid kom Arlet mig til hjælp selvom det vist satte ham grå hår i hovedet denne gang.