/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
pleje af tamme rotter
Fra : tequilla
Vist : 1301 gange
100 point
Dato : 11-11-02 17:36

Hej, er der nogen der har nogen goe tips til hvodan man bedst passer på sin rotte? Jeg har købt en han rotte og han er lidt doven, han sover meget.Jeg har ellers købt et pænt stort bur han kan boltre sig i, der er også plads til at han kan klatre både på tremmerne og i grene osv.Og een ting til, hvilke vitaminer er gode til en rotte og er det rigtigt at de må få råt kød?(bliver de ikke aggresive?)

Kommentar
Fra : Embla

Dato : 11-11-02 18:21

Hejsa tequilla

Tjek denne her side og se om den er noget for dig
http://www.tamrotter.dk/

Venlig Hilsen Embla

Kommentar
Fra : tequilla

Dato : 11-11-02 18:35

hej embla, tusind tak for dit svar.Det vil jeg lige kigge lidt på...

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-02 11:16

Hej tequilla

Du må ikke give din rotte råt kød, det er nemlig rigtigt at de bliver aggressive af det. Tilgengæld skal du give den en kornblanding og hundetørfoder, frugt og grønt og evt. brød - de skal nemlig have rigeligt med proteiner Det er en dårlig ide at give vitaminer i drikkevandet, for det kan der komme mange bakterier af og hvis du giver den en god kost, er der ingen grund til at supplerer med vitaminer.
Det er en god ide med grenene, den skal nemlig kunne slibe sine tænder på grenene, de vokser nemlig hele dens liv. Rotter skulle være ret intelligente så du kan med fordel anskaffe noget legetøj til den fx. nogle rør den kan kravle i

// Toupie

Kommentar
Fra : polly

Dato : 15-12-02 00:10

Har du overvejet om din rotte måske keder sig? Hvis den har været vant til at gå sammen med søskende tidligere, er den måske "deprimeret". Rotter er jo biologisk set et flokdyr og afhængige af selskab. Jeg har selv oplevet at
have en trist hamster, som livede op, da hun fik sig en veninde at lege med. Du skal bare være opmærksom på at en hanrotte måske ikke vil acceptere en anden han, men vil have det bedre med en (kastreret) hun.

Held & Lykke fra Polly