/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puck maxi
Fra : l200
Vist : 389 gange
20 point
Dato : 18-12-05 15:25

Hej Har købt en puck maxi kl årg89 hoved lejrene er slidt op, stemplet er lidt ridset men cylindre, er fin..
t-Hansen gruppen sælger jo stumper til sådanne en model, men hvad med kvaliteten, hehe
kan du evt. fortælle om hvilke lejer samt stempel skal man købe og hvor..Sidste kan sådanne en brugt krumtappe holde til høje omd....???

Kommentar
Fra : vmax_jakobdrengen

Dato : 18-12-05 18:49

for dt første så kan d godt købe stempel og lejer i thansen men kun hvis cylinderen r lovlig llers så ska d i protuna og dt r oss bedre og ja krumtappen kan godt holde til dt

Kommentar
Fra : vmax_jakobdrengen

Dato : 18-12-05 18:50

for dt første så kan d godt købe stempel og lejer i thansen men kun hvis cylinderen r lovlig llers så ska d i protuna og dt r oss bedre og ja krumtappen kan godt holde til dt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-12-05 23:12

Hvis lejerne er slidt op, så er midterrullelejet i midten af krumtapakselen også, og det kan ikke skiftes uden speciel værktøj og udmålinger. Hvis du med mange omdrejninger mener en tuncylinder mm, så skal du have racerkrumtapaksel med speciellejer. Selvfølgelig afhængig af hvor hård tuning vi snakker om, for en orginal krumtap med alle nye lejer, kan godt klare et mindre tunsæt.
Men det er billigere at købe komplet krumtapaksel, fremfor at få midterlejet skiftet af et specielværksted.
Du skal også skifte rullelejet ved stempelpinden, og de 2 simmerringe på krumtapakselen.
At stempelet er lidt ridset gør ikke så meget, det bliver det hurtigt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sir_kaj

Dato : 07-01-06 19:10

Hej
Thansen har to typer af cylindre ,lovlige
Den ene er noget billigt bras fra enten KIna eller et andet sted hvor
man ikke kan lave noget ordentligt.
Den anden type ser ud til at være kvalitet, også dobbelt pris ca.
Laver normalt oldtimer knallerter, men købte en Maxi til en
ved et stumpemarked.
Skulle have ny cynder etz på denne, lavede også hoved rep
på motor samtidig.
Måtte have alle cylindre de havde hos Thansen sønderborg ud
på disken for at finde en jeg da efter lidt bøvl kunne få
monteret.
Indsugnings støtteboltene var monteret ca 5mm skævt på de fleste, så
karburator studsen kunne ikke slutte tæt.
så køb den dyre udgave hvis du vil beholde maxien
moped