/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Naustvik 28
Fra : michaelmoeslund
Vist : 497 gange
200 point
Dato : 18-12-05 12:26

Hejsa

Er kommet til at købe et 28 fods notfisker fartøj, som jeg godt kunne tænke mig at vide noget mere om

Den er bygget i Norge i 1976 og bliver betegnet "tresnekke" Fabrikatet er:Naustvik 28

Nogen der ved noget om sådan en type båd??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-05 16:17
Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 18-12-05 18:23

nogen der ved noget specifikt???

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 18-12-05 20:42

Hejsa michaelmoeslund!
Jeg kender ikke båden, og har selvfølgelig som du selv, pløjet nettet igennem uden at finde noget.
Jeg kan kun give dig dette tips:
Gå ind på mit link--i venstre side finder du brevkassen--der har jeg selv fået mange oplysninger, som ellers ikke var til at finde, ang. bådspørgsmål.
http://www.baadnyt.dk/
Held og lykke
Mvh og
dabj

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 19-12-05 17:07

Tak for linket dabj

Det vil jeg prøve igen... en dag hvor jeg har hidset mig ned over, at alt hvad jeg har skrevet om vores stolte fartøj, er pist væk fra brevkassen.....!!!!!!!!!!!!!

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 200 point
Dato : 19-12-05 21:06

Jeg forstår det sådan at du allerede har prøvet ad den vej--en andel mulighed var måske at kontakte den norske sejlunion.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 01-01-06 19:06

Har nu fundet ud af, at skrogtypen minder rigtig meget om en drivkvase der er omtalt i bogen "danske bådtyper"

Den er inden for 15 cm af de opgivede mål!!

Den ligger uden mast, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at få en gaffelrig på den, nogen der ved hvor jeg kan erhverve mig sådan en størrelse?-Gerne brugt da pengene er brugt i december.....

>dabj nu er jeg hidset ned, og har skrevet et spørgsmål til brevkassen,lar lige spørgsmålet stå lidt...-håber det er ok

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 08-02-06 19:46

Tak for svaret dabj.fandt aldrig rigtig ud af det .... men gider ikke alle de åbentstående spørgsmål

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-02-06 21:54

Håber det lykkes for dig