/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honet- rustcylle
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 453 gange
60 point
Dato : 17-12-05 20:00

Jeg har for nylig fået honet i en gammel cylle som der har lagt i en kasse, den var blevet "lidt" rusten inden i, så jeg fik den honet af en mekaniker, men da jeg rengjorde den opdagede jeg at der stadig sad nogle små pletter fra rusten, altså ikke direkte rust men misfarvninger fra det. Hvis man kører fingeren hen over det føltes det helt glat og fint.. jeg har også taget et par billeder af det, det er dog lidt udtydeligt og det dækker faktisk et større område i virkeligheden end på billedet og så er det også tættere altså der er mere af det inden for det område.. men her er billedet i hvertfald.
http://martinslab.users.whitehat.dk/rust-cylle.jpg
og spørgsmålet er så om den pletter har nogen betydning, er de ligegyldige, eller skal cyllen hones igen inden jeg sætter den på?

Kommentar
Fra : holmgaard67

Dato : 17-12-05 20:19

Hej...Vist du bare giver den lidt olie inden du sætter den på, betyder det ikke noget..Mvh Holmgaard

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 17-12-05 20:26

Hej
Hvis ikke den er ru at mærke på, har det ingen betydning, den bliver renset for rust, når du først får den startet.
Men inden, kunne du give den en omgang WD 40.
Eller noget af det, der omdanner rust, kan ikke huske navnet, men kan købes i biltema.
Har kørt med noget der værre, uden problemer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-12-05 21:23

Det hedder Caramba som opløser rust.
Men giv den bare noget olie så det blanke er fedtet.
Alle blanke fedtfrie stål/jern overflader vil straks starte med at ruste.
Når en cylinder lige er honet er den meget følsom over for eks. din tommelfinger som indeholder syre og derfor straks angriber overfladen.