/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Handelsrente
Fra : Ole.N
Vist : 3852 gange
20 point
Dato : 17-12-05 12:06

Hej, har lige solgt hus og fået indløst vores realkreditlån og kan se, at jeg skal betale handelsrente for alle dage i dette år. Jeg har to spørgsmål. Hvad er handelsrente og kan jeg trække det fra på selvangivelsen?
MVH
Ole.N

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 17-12-05 12:16

Du kan trække alle betalte renter fra...

den rente du betaler, for den tid du ikke bor i huset, får du refunderet på refusionsopgørelsen...

de renter skal du retteligen modregne i dine renteudgifter, hvis man husker det *SS*

håber det giver overblik

Kommentar
Fra : Ole.N

Dato : 17-12-05 12:34

Det vil sige, at handelsrenten for 354 dage som er skrevet på opgørelsen ved indløsning af kreditlån kan trækkes fra som en renteudgift? Men hvad er en handelsrente og hvem får disse renter? Jeg har jo betalt renter i alle de 354 dage på lånet en gang!!!

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 17-12-05 12:39

svært at gennemskue her, men der kan være nogle opsigelser på det kreditforeningeslån du har, som skal overholdes og dermed kommer du måske til at betale renter lidt længere end du bor i huset.

Det kan dem der behandler din sag se...

du skal jo nok indfri et kreditforeningeslån, og bagved dette ligger obligationer.

Den der har de obligationer skal have renter til og med den tid de har obligationen. Og der er en vis opsigelse for at kunne indfri dem. Måske til kurts 100.
men alle renter kan du trække fra, men modragnet af dem du får ind....uanset hvordan resten er skruet sammen...

håber det her hjælper, eller prøver jeg gerne igen

/ henrik

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-12-05 12:47

Prøv at læse dette spørgsmål, der er en, der har spurgt om det samme

http://www.kandu.dk/dk/news/340070/groupid/10104

Kommentar
Fra : ans