/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Tv med til USA
Fra : mufer
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 15-12-05 08:42

Vi har et Philips LCD TV model 32PF9976 samt en Philips harddiskoptager model HDRW720. Begge dele er købt inden for det sidste år. Vi bliver nu udstationeret i Chicago. Vi sætter en omformer på strømmen, så de 110V er ikke noget problem. Sende signalet er imidlertid ikke det samme. Kan vi bruge udstyret i USA? Hvad skal der eventuelt til for at kunne?

Pft,
Mufer

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-05 09:57

tv-systemet i USA hedder NTSC, vi bruger PAL.
De fleste nye apperater omstiller selv, eller kan manuelt omstilles.

Philips LCD TV model 32PF9976
vil virke fint.
http://dk.kelkoo.com/b/a/ps_12245160/100311823.html

Philips harddiskoptager model HDRW720
kan vist ikke, og der er problemet med regionskoden, som er 2 her og 1 i USA.
http://www.pixmania.com/dk/dk/56383/art/philips/hdrw720-dvd-afspiller-opt.html

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-12-05 10:07

Philips harddiskoptager model HDRW720
syntes at findes i 2 udgaver,
foreslag. kontakt Philips .

http://www.support.philips.com/support/html/index_dk_da.html

Philips kundeservice
mandag til fredag 8.00 til 17.00

http://www.feedback.philips.com/DK_da/consumercare

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-12-05 10:39

NTSC = Never Twice the Same Colour. Forstået således at farverne på NTSC kan være noget skidt. Du kan se det i din vejledning og det går. Der står det, hvis apparaterne understøtter NTSC. Mit TV (panasonic) og mit forrige TV (Sony) kunne. Sonyen kunne ligeledes ændres til 110V.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-05 17:27

I danmark bruger vi PAL på systemer som B og G - vi har 220-230 volt
I uunited bluf bruger de NTSC og andet end B og G, husker ikke lige hvilket, og så har de 110 volt mange steder.
Forskellen mellem de forskellige systemer er båndbredde, afstand mellem lyd og billedsignal, lyden kan enten ligge under eller over billedsignalet, kanalnumrerne kan have andre frekvenser, samt lyden kan enten være FM eller AM.
Prøv om du kan låne enbog på "bibben" som skal hedde noget med "World radio og TV" - heri står alle de data du vil få brug for, så du kan se hvad der bruges i landet!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-05 17:27

Glemte lige at linieantallet kan også variere på skærmen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-03-06 04:03

mufer du har glemt at sige bye-bye

Godkendelse af svar
Fra : mufer

Dato : 18-03-06 13:55

Tak for svaret natmaden.
Jeg kan i parentes bemærke at vi solgte tv'et og har købt et tilsvarende herovre.
HDR'en virkede ikke. Men tv'et har indbygget dvd - og vores Comcast kabelbox virker som en harddiskoptager UDEN brænder.
Tak for svar og undskyld forsinkelsen.....
Bye-bye

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-03-06 15:24

Fint mufer.
Ja Comcast er godt , og transporten af tv , ophæver nok hvad et nyt kostede 'over there'
Kommer nok gennem Chicago engang i sensommeren, så kan du vinke,
når jeg tager videre til Coledaro
Øv er vist kun 1 time i Chicago..

Hav det godt
Mvh. Jørgen