/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
vægmontering af 42 " fladskærm
Fra : palidone
Vist : 3006 gange
50 point
Dato : 14-12-05 20:18

Er der nogen, som har gode erfaringer vedr. model/fabrikat for fast vægmontering af 42" fladskærm af fabrikatet Philips

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-12-05 20:32

En god borehammer, samt et par 10 mm expansionsbolte, så bliver den hængende, selv om resten af huset skulle styrte sammen!

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 15-12-05 01:40

gå ned til den lokale smed og få dem til at lave et par gode solide beslag ( evt rustfast stål )
lav evt en pap skabelon af bagsiden af din skærm og fortæl så dem vægten af skærmen

så skal du bare se hvad en smed kan udrette for en omgang øl

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-05 18:03

Rustfrit stål bruges der hvor der er meget fugt, så det burde nok ikke være nødvendigt.
Rustfrit stål skal også svejses med specielle elektroder og afgiver giftige dampe, så det er no ikke alle smede der kan (vil) klare det.

Almindeligt kraftigt båndjern, som så kan lakeres eller galvaniseres vil være rigeligt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-12-05 19:02

franske skruer er det der plejer at følge med (vægophæng)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-05 19:38

Nu kan man ikke bruge franske skruer til alle slags vægge, man må vælge materialer efter den beskaffenhed som ophængsstedet nu har.
Franske skruer kan bruges til trævægge.
Bentonskruer eller ekspansionsbolte egner sig til mur af benton, mursten eller letbenton.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 16-12-05 01:36

severino : du er da vist meget klog ( hehehehe)
går du i skole eller læser du bare mange bøger (15-12-05 18:03 )
co2 svejser med en argon flaske + rustfri trådrulle klare det og med en strømsyrke på 90 amp .

tror du ikke en smed kunne klare det ?

15-12-05 18:03 er det ikke også giftig ( hvor herer bevares )

----------------------------------------------------------

palidone :: dt kan da ikke være så svært at bruge din fantasi til at finde ud af sådan en lille ting

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-12-05 08:15

Jo da, men stadig er svejsning i rustfrit noget giftigt stas. Det ved enhver der har sit helbrede kært i denne branche!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-12-05 19:03

franske skruer og plugs holder ellers ville der sku da ikke være grund til at de følger med til et dreje beslag til 3500kr mursten/beton/træ er det koks elign ville jeg få lavet en plade til at sætte bag på den anden side af vægen med nogle bradebolte

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-12-05 19:54

Jeg ville gerne se dig "rotw" skrue en fransk skrue ind i mursten og benton, og så få det til at bære den vægt som der her er tale om. Jeg tror næppe at det bliver hængende så længe.
Men måske er du handymann "undgå brølere"

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-12-05 19:54

pas på porten næste gang du køre billen i vaskehallen elign. radiatore (med vand) og meget mere jeg kan komme med mange steder hvor vi på byggepladseren bruger franskeskrue

Kommentar
Fra : palidone

Dato : 17-12-05 20:07

Mit spørgsmål gik på fabrikat/model der var bedst egnet for Philips 42" fladskærm - jeg ved som håndværker godt hvordan skinnen fæstnes korrekt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-12-05 21:47

Ja men så er denne diskution slut, så kan du fortælle rotw, hvordan en fransk skrue ser ud, for her er vist lidt forvirring omkring materialevalg. Iøvrigt arbejder jeg selv på byggepladser.