/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon MV730i
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 14-12-05 20:01

Hvordan overfører man film fra digitalt videokamera til DVD (DVD-optager, IKKE computer) så dato og klokkeslet for optagelsen kommer med over på DVD'en? Canons kundeservice siger at det ikke lige kan lade sig gøre, men kræver et specielt billedbehandlingsprogram. Ved nogen, hvad det er for et program? Virker det kun når man overfører til computer eller kan det også virke i forbindelse med en DVD-optager?

Accepteret svar
Fra : vesterbo

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-05 01:10

Jeg ved ikke, hvad det er for et program, der skal til at få dato og klokkeslet ind på DVD'en, men hvis dato etc. er meget vigtigt for dig, vil jeg foreslå, at du døber dine videosekvenser "dato og klokkeslet" - det kan man ihvertfald let gøre på Philips DVDR 3300H, hvor man først lægger det optagne på harddisk. Man kan ikke redigere under skrivning af DVD fra harddisken, så hvis jeg var dig, ville jeg gøre sådan - ellers er der jo den mulighed, at du redigerer videoen på PCen, og så overfører til DV bånd igen og så til DVD.

Håber at dette er til nogen hjælp.

Hilsen
vesterbo

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 15-03-06 22:28

Tak for svaret vesterbo.

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 18-03-06 00:50

Selvtak helpmeifyoucan.

Hilsen
vesterbo