/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
luftgevær.
Fra : bpedersen
Vist : 8632 gange
50 point
Dato : 13-12-05 21:14

Hej.

Jeg skal til at købe et luftgevær. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge. Jeg vil gerne have et gevær med kikkertsigte. Jeg skal bare bruge geværet til at skyde efter dåser og skydeskiver. jeg vil selvfølgelig gerne have et gevær med lift pover i, så man han skyde ud på lidt længer afstand.
hvad skal jeg vælge(vi bruge ca. 1000-1700kr) jeg drømmer måske lidt om cal 5.5.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-12-05 21:26

husk jagttegn

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 13-12-05 21:34

man skal da kun have jagttegn hvis man vil skyde nogle dyr.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 13-12-05 21:36

Luftgevær kræver kun, at man er fyldt 18.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 13-12-05 21:46

Under 18 år
Når man er under 18 år, skal man have sine forældres underskrift for at få våbentilladelse (også til luftbøsse).

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 13-12-05 21:52

Nu er jeg over 18 år. er der nogen der ved hvad jeg skal vælge

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-12-05 00:19

Køb en uzi!

Kommentar
Fra : keysersoce

Dato : 14-12-05 10:01

http://www.f-j.dk/shop/default.asp

søg på varenummer 200400017

Varenummer: 200400017
Diana 24 luftgevær
Sublim tysk kvalitet, der giver mange fornøjelige timer i sommerhuset eller i kælderen. Geværet har NATURligvis tysk kvalitetsriffelgang og er monteret med 4x32 sigtekikkert, således får du optimal præcision for pengene.

3.499,95 DKK nedsat til 1.999,95 DKK

Dette er meget billigt og rigtigt godt til dit brug, dette er legetøj og ikke et jagt gevær. Jagt geværerne i de store luftgeværskalibre er alt for farlige til dit brug de går igennem en gips væg hvis du er uheldig og de ødelægger din baggrund for skiverne efter tid.

Dette er en Diana, bedste kvalitet og rigtigt billigt.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-12-05 11:14

du skal købe en hunter. har selv en gammel hunter 880, og den klarer en skade eller måge på 40-50 m afstand. men pas på med den, for den er ikke ufarlig. desuden er den med riffelgang, og jeg har hørt at det kræver våbentilladelse når der er riffelgang, men er ikke sikker.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 14-12-05 17:04

jeg tror da ikke man skal have våbentilladelse bare fordi der er riffelgang i. ellers kan de da ikke bare sælge dem over nettet.
Er der andre der har nogle gode forslag til ander gode gevær. Jeg tror også at jeg gerne vil have en gevær der er lidt mere pover i end i den daiana 24 som der er en der har forslået.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-12-05 17:42

at man kan købe et luftgevær over nettet er ingen garanti for, at det er lovligt.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 25 point
Dato : 20-12-05 03:08

bpedersen - Diana er det mest kendte mærke indenfor luftgeværer. Og de er også rigtigt gode. Jeg har dog set andre mærker i "shoppen", men da jeg ikke går mest op i den slags "rottedræbere", ved jeg ikke lige hvad der er det bedste og billigste køb. Men gå ned og få dig en snak med din lokale jagtbutik. Der får du de bedste råd. Også selvom du ikke er Jæger. Hilsen

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 08-01-06 16:30

Tak for svaret arne.jakobsen.