/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Stofanet slår fra.
Fra : Ascom_6230
Vist : 900 gange
80 point
Dato : 12-12-05 21:26

Jeg har en stofanet forbindelse som volder mig en del problemer.
P.T. er der intet problem. Men engang imellem slår mit modem (Den klods som stofanet stillede ved min computer) ud.
Normalt er der gult lys i:
Power
Receive
Send
Online

Og så blinker der et orange lys i Avtivity.

Stofanet påstår at det er min harddisk som får modemmet til at slå ud, hvilket jeg ikke tror helt på.

>>slå ud vil sige at alle lysene slukker og derefter begynder power-lyset at blinke, derefter starter den ligesom op igen, med en efter en, til alle lysene lyser konstant.<<

Mit modem hedder SB4100

Håber der er en der kan bekræfte min mistanke, og evt. kan afhjælpe problemet.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 12-12-05 21:37

hej,
har ikke selv stofanet net med har det samme modem til webspeed fra tdc..
Det er ikke din comp der er defekt. Det modem er fuld af fejl.
Jeg har selv prøvet at overbevise tdc om dette men de siger hvergang det er min computer der er skyld i modemet tænder og slukker..
håber der nogen der har en konkret løsning..
mvh
Birger

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-12-05 21:52

Det kan jo være at der er løs forbindelse til strømforsyningen, prøv at vride lidt i alle ledninger, også strømforsyningstransformeren.
Findes fejlen ikke, så byt det modem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-05 21:59

Det sker osse på mit stofa engang imellem! Så mon ikke problemet ligger hos stofa! Kan forestille mig det sker fejl i deres dns tildeling under spidsbelastning!

Accepteret svar
Fra : h_bmv

Modtaget 90 point
Dato : 12-12-05 22:33

Tror simpelthen det er rent fysisk din forbindelse i bebyggelsen eller i din bolig der er noget galt med. Du må sige til dem at det simpelt hen ikke går og om ikke de vil sende en tekniker ud og måle dit stik og kabler , det har jeg haft engang, mener det var gratis og han var også henne i skabet og tjekke noget . Han målte også mine antenne kabler, jeg skulle have nogle nye, og det hjalp faktisk på billedkvateten. (når signalet altså er der ....!)

mit doxport modem har sådan set ikke fejlet noget i de 4 år jeg har måttet nøjes med stofa her (det eneste vi kan få her, hvis vi ikke vil betale for at få åbnet vores tlf. stik) , det er altid stofa selv der er "nede".

nat'

Ps:
http://www.stofanot.dk/

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 12-12-05 22:36

pps: - og teknikeren kortede kablet til modemet op, hvilket hjalp. og nat' så.

Godkendelse af svar
Fra : Ascom_6230

Dato : 19-12-05 21:42

Jeg vil prøve at kontakte Stofanet. Det er altid dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste der har/har haft problemet.
Jeg takker.