/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Fil index til udskrift ????
Fra : olefahnoe
Vist : 767 gange
500 point
Dato : 12-12-05 12:18

Hej

Jeg er ved at lave back up af filer fra vores server som jeg lægger på CD og derefter skal de i ringbind.
I ringbindet vil jeg gerne have en udskrift med en fil oversigt af alle de filer der ligger på CD'en.

Hvordan gør man det nemmest???
Mener at DOS kan noget med at skrive fillist til fil, men kan ikke huske hvordan.

Ole

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 12-12-05 16:20

Hej
Prøv at se på www.coolutils.com
Prg.hedder Print maestro.
oz1eqp

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 500 point
Dato : 12-12-05 16:24

Mener du skal skrive dir drevbogstav > list.txt eks. dir c: > list.txt

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 12-12-05 16:29

eller denne her:
www.veldten.info/prd.exe
oz1eqp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-05 16:30

Hvis du f.eks vil ha en text fil af indhold på din cd skal du skrive dir cddrevbogstav > c:\list.txt så vil list.txt lægge sig i roden af c drevet! eks. dir d: > c:\list.txt

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 12-12-05 16:33

Jeg bruger Total Commander 6.03 til Filhåndtering, og her kan man bare markere (sætte highlight-bjælken på) den mappe eller det drev man er interesseret i og så i menuen Filer vælge "Udskriv" og derefter "Filliste med undermapper".
Så skal man lige angive hvor mange niveauer af undermapper man vil have med hvor -1 betyder alle.

Du kan hente en sharewareudgave af programmet her (30 dages prøve):

http://www.tucows.com/preview/195854

Mvh.

Moggi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-05 16:39

Hvis der er mapper på cd-en bruger du parametren /S Altså eksemplet fra før vil se sådan ud! dir d:/S > c:\list.txt

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 12-12-05 17:29

Hvis du nu bruger "tree d: >c:\tree.txt" kommandoen så får du foldernavnene alene....

Bruger du tree/f får du filnavnene med .... når du åbner tree.txt filen i "notesblok" eller lignende, vælger du "Terminal" som skrifttype, og så er det nydeligt præsenteret

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 12-12-05 17:34

Bruger du tree d: >lpt1 (altså direkte til printeren på LPT1) så komme udskriften med det samme, med det rigtige layout

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-12-05 18:15

Hvad har du fundet ud af ???

/berpox

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 15-12-05 19:23

ikke endnu har ikke haft tid men skal snart prøve det

men tak for de mange svar de lyder rigtigt

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 02-01-06 11:20

Tak for svaret tedd.