/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton Internet Security + firewall
Fra : wuff
Vist : 659 gange
125 point
Dato : 11-12-05 20:20

Kære alle, jeg håber I kan hjælpe...
Problemet er, at jeg (i ca. 14 dage nu) hver gang jeg genstarter min computer (windows xp pro), får følgende meddelelse:
Norton Internet Security
Windows Firewall er deaktiveret for en eller flere af forbindelserne. Skal den aktiveres?

Når man trykker "ja", bliver firewallen netop slået fra, trykker man "nej" er den aktiv.
Meddelelsen er altså vildledende.

Men hvad gør jeg?
Hvad er årsagen? Er det en orm, virus, hvad som helst?

mvh anne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-12-05 21:03

Først og fremmest skal du jo vide, at du har 2 firewalls kørende samtidigt. Da du kører Windows XP har du dennes Firewall kørende. Det plejer også at være en god ting. MEN da du har investeret i Norton Internet Security, har du også dennes Firewall kørende. Gå ind i Windows og slå dennes Firewall fra. Nortons er meget bedre. Når du har gjort dette, tror jeg ikke at du vil opleve flere problemer. Hilsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-06 16:43

lyder helt forkert - kan du køre windows firewall sammen med nortons uden at det konflikter ????????

Kommentar
Fra : wuff

Dato : 08-01-06 20:24

ja, indtil videre har det ikke givet problemer. bortset fra den ny meddelelse. mvh anne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-01-06 22:23

så ville jeg forsøge at køre begge indtil det viser sig om noget konfklikter - så ved man jo hvad der skal yt

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-01-06 00:07

Problemet med XP's firewall er, at den kun interesserer sig for indgående trafik og ikke for udgående.

Det vil sige, at hvis du får en trojan ind på din computer, så vil den frit kunne sende oplysninger ud til sin ophavsmand - om fx koden til din netbank. Det vil XP's firewall ikke blande sig i.

Norton vil derimod straks spørge, om du vil tillade dette - og svarer du nej, vil trojan'en være uskadeliggjort.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-06 07:14

rellom det har du ret i - men hvem har også sagt der kun skal køres med windows firewall - konflikter den ikke med norton security så kan den køre samtidig - eller deaktiveres helt og holdent . (jeg ville vælge det sidste)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-06 07:15

problemet med at windows firewall rent faktisk opfører sig mærkeligt - altså aktiveres ved nej og omvendt deaktiveres ved ja - det har jeg ingen anden ide om en en eller anden fejl.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-01-06 09:51

Miritdk > Jeg ville også bare deaktivere den helt og holdent.

Wuff > Prøv at gå ind i sikkerhedscentret (i kontrolpanelet) og sæt firewallen til ikke at blive overvåget. Det vil nok løse problemet, og din Norton vil fungere 100 % alligevel.

Norton - og mange andre firewalls - er endnu ikke blevet signeret af Microsoft, og derfor kan sikkerhedscentret ikke "finde" den.