/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Målforhold
Fra : cadtossen
Vist : 726 gange
20 point
Dato : 11-12-05 17:12

Hej

Jeg ved at d er altid skal tegnes i 1:1, men er det i mm, cm, m eller hvad?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-05 17:14

Det bestemmer du selv.
En møtrik tegnes jo ikke i metermål.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-05 17:15

Og tegne et hus i skala 1:1 er vel næsten umuligt.

Kommentar
Fra : cadtossen

Dato : 11-12-05 17:22

OK, mange tak for svaret

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-05 17:25

Som teknisk tegner finder du ud af hvor meget plads der er på
papiret/skærmen, derfra bestemmer du hvilken skala der kræves.
Hvis ikke du laver deltegninger i skala 1:1

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-12-05 18:53

Med 1:1 menes at de angivenemål svare til notation
Hvis man tegner i meter grundudstykning i meter er længde 1.0 i Comandolinie = 1,0 Meter i vrikeligheden
Og til Teil tegner man Autocad i 1:1 aldrig i en 1:25 der er jo ikek grund til at ma nskal regne på alle mål man indtaster.
Dog er der noget man skal husk nemlig at tekster skal laves i et størrelse forhold der svar til det man udskriver i. Der samme gælder for Linewight eller stregtykkelse. Da alt jo bliver mindre ved udskrifter. Når man scalere ned...
Men hvis man ikke skal dele tegninger med andre - kan man helt gøre som man lyster, Men det er noget møj hvis man modtager tegninger der ikke er tegnet 1:1 når man f.esk skal indsætte blocke eller andet.
Men der er jo mange i autocad man kan lave mere møj i de værdste er knytte til Layer og at lave ting der afviger fla angivelser i Layer....
Alt børe laves By Layer.
Det var lidt af hver om Cad... og god tegne skik. Som meste handeler om hvordan man tænker på dem der skla arbejde videre med ens tegninger...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-12-05 19:40

Jeg har ringe erfaring med autocad.
Det drejer sig mere om Solid Works for tiden.