/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Kender du John Boel?
Fra : Mulle73
Vist : 1502 gange
50 point
Dato : 09-12-05 00:40

Hej

Er der nogen der har erfaringer med John Boel fra akupunktur2000?

Tina

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 09-12-05 01:42

JA !!

Ham kan jeg anbefale på det varmeste. Jeg kom til ham fordi min farmor var blevet behandlet for slidgigt og hun var vildt begejstret. Jeg havde selv slået ryggen i forbindelse med en ulykke på en roadracingbane. Efter 3 behandlinger var jeg smertefri og symptomfri.
( Det skal lige siges at smerterne havde jeg levet med dagligt i 6 måneder. )

Gå til ham, det vil du ikke fortryde !!!

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 09-12-05 10:14

Hej

Tak for dit svar...

Fik ham anbefalet af min fætter, men så fandt jeg en hel del artikler om ham på nettet, som ikke var særligt positive, og blev derfor i tvivl.

Hilsen Tina

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-12-05 10:29

Der er altid nogen som har en negativ opfattelse af noget, der er ikke andet for end at prøve ham selv.
Akupunktur er utrolig godt mod smerter.

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 50 point
Dato : 09-12-05 11:01

John Boel laver en speciel form af akupunktur, som han selv har udviklet - akupunktur2000. Det er ikke det samme som kinesisk akupunktur, som andre behandlere benytter sig af.
Jeg er usikker på, om de to behandlingsformer kan sidestilles på anden måde, end at begge er med brug af nåle.
Men når det så er sagt - John Boel er til tider blevet kaldt mirakelmager, fordi han virkelig kan noget specielt i forhold til smertetilstande. Om det han kan, er bedre end almindelig akupunktur, som også er afsindigt effektivt, ved jeg ikke.
John Boel har været behandler for Bjarne Riis og er pt. Ian Ullrichs behandler på de store cykelløb.
Normalt ville jeg kun anbefale behandlere, som er medlem af foreningen Praktiserende Akupunktører. Her stilles der krav om uddannelsen varighed og indhold og desuden en eksamen i anatomi/fysiologi, patologi og farmakologi. Desuden er behandlerne i denne forening RAB-godkendt af sundhedsstyrelsen.
Du kan finde en liste over medlemmerne her: www.aku-net.dk

Men, du kan jo afprøve ham - en god akupunktør kan som regel lindre smerte allerede efter den første gang, men vent ihvertfald med dommen til du har fået 3-5 behandlinger alt efter, hvad det er, du skal behandles for.
Forvent ikke, at du er rask efter 3-5 behandlinger, men din krop skal på det tidspunkt have haft en eller anden reaktion på behandlingen - dette kan også være forværingssymptomer. Igen afhængigt af, hvad det er, du behandles for.

Vaxen

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 09-12-05 11:05

Hejsa

Jeg skal have behandling for hovepine/ migræne. Har efterhånden prøvet så mange forskellige alternative behandlinger, men det eneste det har hjulpet på er en tom pengepung. Men hver gang så håber man jo!
Det kritiske der stod var noget om, at hans "beviser" er købt i USA. Og DR1 har lavet en udsendelse om ham, som vist også var kritisk. "Manden med de gydne nåle".

Hilsen Tina

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-12-05 11:12

Akupunktur er særdeles effektivt overfor hovedpine og migræne. Det behøver du ikke John Boel for at få kureret.
Det, du kan have stor nytte af er, at finde en akupunktør, der er også er uddannet posturolog. Så har du de bedste chancer for, at din hovedpine går væk. Nogle gange fra dag til dag.
Hvis du skriver her, hvor i landet du bor, vil jeg gerne undersøge det for dig. Du må også gerne skrive, hvor langt du vil transportere dig for at få god behandling.

Vaxen

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 09-12-05 11:36

Hej Vaxen

Jeg har fået akupunktur hos 4 forskellige, men har aldrig haft en virkning. Det er nok derfor jeg er skeptisk...

Jeg bor i Viborg, så det må gerne være her i nærheden, da selve behandlingerne jo også koster en hel del.

Hilsen Tina

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 09-12-05 15:04

Hvis jeg var dig, ville jeg tage til Ny Energi i Holstebro. Behandleren hedder Anne Marie Vester og er den dygtigste posturolog her i landet. Ud over det, er hun en formidabel akupunktør - og bestemt rejsen værd!

http://www.aku-net.dk/1/130/soeg-behandler.html

Der er også en posturolog og akupunktør Viborg, men jeg kender ikke noget til ham. Måske han er en af dem, du har besøgt før.
http://www.aku-net.dk/default.asp?module=behandler&bid=69&siteID=1

Personligt ville jeg tage turen til Holstebro. Hun er virkelig dygtig!

Vaxen

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 02-01-06 16:45

Jeg er også en af dem der har prøvet næsten alt, vedr hovedpine/migræne, men er der nogen der kan anbefale en
så er jeg meget taknemmelig. Bor på Vestegnen. MVH

Godkendelse af svar
Fra : Mulle73

Dato : 03-01-06 17:11

Tak for svaret vaxen.