/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Bærbar "fryser" når trådløst netværk er ~
Fra : tyroels
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 08-12-05 21:51

Hej

Min kæreste har fornylig købt en bærbar computer med trådløst netværk. Hver gang det trådløse netkort aktiveres fryser computeren dog - dvs. computeren er umulig at få til at reagere. Keypad, tastatur og alt andet går helt i stå. Hvornår dette sker varierer dog kraftigt. Visse gange kan computeren køre fint med det trådløse net i et par timer, mens andre gange går den i stå lige så snart den starter op i windows.

Vi har prøvet at ringe ind til selskabet hvor den er købt, og fik at vide at de havde hørt om problemet fra andre kunder, men hver gang de fik computerne ind kunne de ikke finde nogle problemer. De har dog tilbudt, at vi kunne sende computeren ind og så ville de skifte det trådløse netkort. Så vidt jeg har fundet frem til drejer det sig om et INTEL PRO/ WIRELESS 2200 BG trådløst netværkskort.

Vi vil dog gerne slippe for at skulle sende computeren ind, så hvis der er nogle, der kender til problemet eller har nogle løsningsbud, ville vi blive meget glade..

mvh. Troels

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-05 22:07

Har I overvejet, at det kunne være et eller andet snavs, der går ind og blokere det hele.

Den sikreste måde at fejlfinde på, er at bruge udelukkelsesmetoden.

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 08-12-05 22:40

prøv at opdaterer driveren til netkortet og evt resten af maskinen..
Det kan måske løse evt hardware konflikter..
mvh
Birger

Kommentar
Fra : tyroels

Dato : 09-12-05 10:01

God ide med at opdatere driverne. Det vil jeg prøve i løbet af dagen og se om det så virker..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-12-05 19:31

Hvis din router bare har lidt alder, så kan det meget vel tænkes, at den firmware den er født med, ikke har fået justeret softwaren for børnesygdomme, som ofte kan give nogle uheldige tildenser.
Ved at opdatere firmwaren til den sidst nye, skulle den gerne leve op til producentens og dine forventninger.
Gem evt. linken samt den sidste nye firmware for alle tilfældes skyld. - Check også linken med jævne mellemrum, for at se om der skulle være dukket nye opdateringer op.

Kommentar
Fra : tyroels

Dato : 09-12-05 21:08

Jeg er rimelig sikker på, at det ikke har noget at gøre med routeren. Har nemlig prøvet computeren flere forskellige steder, hvor der skulle være trådløse netværk, og det var det samme, der skete hver gang. Selv hvis man bare sætter computeren til at søge efter trådløse netværk (også når der ikke er nogle tilgængelige) går den i stå..