/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
AutoCad el-symboler!
Fra : frankzt
Vist : 6135 gange
20 point
Dato : 08-12-05 21:46

er der nogle af jer der ligger inde med brugbare links til sites hvor man kan downloade diverse el-symboler, såsom stikkontakter , afbrydere , rosetter osv. jeg er igang med elinstallatør uddannelsen og skal bruge disse til mine grundplanstegninger.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 20 point
Dato : 09-12-05 14:39

Hejsa
Jeg ved ikke hvor de findes.
Men jeg laver de symboer jeg selv bruger og når jeg har lavet symbolet laver jeg en blok ved at markere det jeg har lavet og trykker ctrl C og højreklikker og indsætter som block.
Du kan også lave wblock og gemme din blok direkte i en *.dwg fil og hente dem når du skal bruge dem.
Hvis du tegner og gemmer blok i lag "0" vil de tage farve efter det lag du indsætter dem i.
Mange gange er de blocke man finder på nette lavet for dårligt eller scaleret til mine formål i forkerte eller skæve forhold til de er direkte anvendelige.
mvh Benjamin

Godkendelse af svar
Fra : frankzt

Dato : 09-12-05 23:50

Tak for svaret Benjamin.Hansen. men jeg har ikke engang styr på hvordan jeg selv opretter symboler så hvis du gider at smide et svar på det også er det kanon

Kommentar
Fra : bisk

Dato : 11-12-05 12:39

Hej Frankzt du kan ligge din mailadr. så skal jeg sende de mest brugte symboler til dig, de er lavet i 1:1, så du skal bare kopiere dem du skal bruge, og indsætte dem i din tegning.
Bisk.

Kommentar
Fra : frankzt

Dato : 11-12-05 20:21

hej bisk! lyder cool, min mail er ft@thoma-el.dk det er fantastisk hvis jeg kan bruge dem,tak!

Kommentar
Fra : snemustj

Dato : 25-10-06 09:15

Hej Benjamin

Jeg tænkte på om du kunne sende mig el-symboler til cad til mig, på mail snemus@ofir.dk

Med venlig hilsen Thomas Jensen

Kommentar
Fra : snemustj

Dato : 25-10-06 09:17

Unskyld jeg mente frankzt eller bisk

Thomas

Kommentar
Fra : kjestrup

Dato : 22-01-08 10:22

Hej Bisk med flere,

Kan se at det er en gammel tråd, men mangler også nogle el-symboler til en AUtoCAD-tegning.

Er der nogle der kan sende nogle el-symboler på birger_biceps@hotmail.com.

På forhånd tak

//Ole