/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
hjemmeside med link til pdf-fil.
Fra : fredag
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 08-12-05 08:54

Hej, er ved at lave en hjemmeside i fp hvor jeg bl.a. har lavet et link til en pdf-fil. Men når den skal afprøvet får jeg denne besked: "de aktuelle sikkerhedsindstillinger tillader ikke at denne fil hentes"

Hvad kan der være galt ?

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 08-12-05 09:09

Du har formodentlig Windows XP + Service Pack 2. Du må checke dine sikkerhedsindstillinger, så du ikke blokerer for pdf-filer og lignende.
Hvis teksten vises i en gul bjælke, kan du klikke på den og fjerne blokeringen midlertidigt.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 08-12-05 09:26

Hej findovia,

der kommer ingen gul bjælke frem, hvor er det lige at jeg tjekker omkring mine sikkerhedsindstillinger.

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 08-12-05 11:44

Gå til Kontrolpanel og der fra til Windows Firewall.
Jeg er dog alligevel ikke sikker på, at det er her hunden ligger begravet.

Måske er det Acrobat Reader, der skal ændres en indstilling i:
PDF-filer bliver åbnet direkte i din browser.
Acrobat Reader er som standard indstillet til, at PDF-filer, som bliver hentet fra internettet, skal åbne i browseren.
Du fjerner denne standardindstilling på følgende måde:
Beskrivelsen tager udgangspunkt i Adobe Reader 6.0.
Åbn Adobe Reader, klik på ”Rediger”, og vælg ”Indstillinger” i
undermenuen. Klik herefter på ”Internet” i rullemenuen, og
fjern fluebenet i ”Vis PDF i browser”.
Afslut med at klikke ”OK.”

Se også: http://www.adobe.dk/support/techdocs/330621.html