/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Connecte til hjemmeside v.h.a. CuteFTP 6~
Fra : hovhow
Vist : 424 gange
170 point
Dato : 07-12-05 22:00

Når jeg forsøger at få forbindelse til min hjemmeside (hos tdc) for at uploade filer, får jeg kvittering for at jeg er logget ind: "login succesful", men nederst i loggen står:

ERROR:>    Failed to create StaticPortMappingCollection object.
ERROR:>    Cannot apply NAT port mapping.
ERROR:>    Failed to establish data socket.

og jeg kan ikke uploade, ikke se filerne på sitet...kort sagt intet. Jeg har prøvet ALT (næsten) - fx. at slå fw'en fra kortvarigt, justere på timeout, skifte mellem PASV og PORT, og til sidst kontakte TDC's helpdesk, som oplyser at "de kan sagtens få forbindelse og uploade..." De gider selvfølgelig ikke fortælle hvordan! - øv!

Takker så mange gange, om nogen ved noget om de 3 fejlmeldinger, som kan bringe mig videre!

M.v.h.
Klaus - Hovhow

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-12-05 22:49

Du kunne forsøge med et andet ftp program der kan jo være opstået en fejl i programmet http://software.visicommedia.com/en/products/aceftpfreeware/
jeg har brugt det i flere år uden problemer og det er gratis. Jeg kender desværre ikke det program du bruger.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 07-12-05 23:22

du skal bruge port 21, og log ind type lig: normal.
Er din host adresse, dit brugernavn og password korrekt !! anført så skulle du kunne logge ind.
Der skal ikke foretages yderligere indstillinger i Cute.

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-12-05 23:26

det ser ud som om din router "knækker halsen" på ftp.

Prøv at connecte til andre ftpservere og se om det samme sker.
fx den her, der tillader anonym adgang.

Prøv eventuelt at bruge en anden klient (du kan til nøds bruge internet explorer, angiv brugeren under filer->log på som)

også totalcommander www.totalcommander.dk har en brugbar ftp-klient

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-12-05 23:27

glemte lige linket
ftp://ftp.is.co.za/

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 07-12-05 23:30

Hvis det er routeren, så skal du ind og ændre på indstillingerne i den, fortæl hvad for en router du har og vi kan hjælpe dig derfra.

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 08-12-05 00:04

Tak for svar!!
- Jeg kan uden videre få fat i: ftp://ftp.is.co.za/
- Min router er en Siemens SpeedStream 4100

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 08-12-05 00:36

<citat>- Min router er en Siemens SpeedStream 4100</citat>
hmmm det er ikke en router men et ADSL modem, hvorfor snakker cuteftp mon så om nat???
I'm a little puzzled.
Næste forsøg
tast din tdcadresse ind i adresselinien på din internet explorer (browser)
angiv brugernavn og adgangskode på log ind som.

Har du flere maskiner? I så fald hvordan er de koblet på?
Bruger du den "deling af internetforbindelse" der er indbygget i windows?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-05 00:44

Hvis du har en HOME adresse hos TDC, skal du bruge home?-upload.inet.tele.dk hvor ? er det nummer din adresse er på. Så skal du bruge navnet på din side og password. Du skal køre passiv og port 21

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 08-12-05 01:01
Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 08-12-05 20:05

Tak igen!!
Hmm...ja det var jo rigtig nok modemet jeg angav, sorry! Træt er man.. - routeren er en Linksys (ikke trådløs), og Cute FTP er sat korrekt op. Routeren har 4 pc'er koblet på. Jeg bruger ikke deling af netfobindele (såvidt jeg ved...! - hvordan kan jeg checke det?).

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-05 23:17

Hvis du køre DHCP vil routeren selv skabe den nødvendige deling.
Hvis du køre statisk, skal du selv tildele dine maskiner en lokal IP adresse.

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 15-12-05 23:38

Tak for alle kommentarer og forslag.
Jeg er dog ikke kommet videre. Måske en præcisering af det med routeren: altså en Linksys BEFSR41 V3. Firmware Version: 1.04.17. "Local DHCP Server" er "enabled" - hvilke andre "symtomer" skal jeg kigge efter?
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-12-05 00:00

Du kan forsøge at få forbindelse via IE. Du skal bare skrive ftp://home (o.s.v.) .dk/??? så bliver du spurgt om adgangskode og password. - Så kan du se om der er adgang, og du kan her trække filer frem og tilbage mellem din stifinder og vinduet i IE.
Når du lukker browseren ned logger du samtidig af!

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 16-12-05 10:00

fra globalscape.com

Citat
Using CuteFTP behind a router

In most cases, CuteFTP does not have any problems working behind a router. If you are having problems, try doing all your transfers in PASV mode.
If connections or transfers still fail:

1.

Check with the FTP server administrator to make certain the Server and it's network are configured to allow FTP in PASV mode.
2.

Check your router documentation for information on how to set it up for FTP, or how to open the appropriate ports. FTP generally uses port 21.
3.

You can define a port range for CuteFTP to operate with under Tools > Global Options > Connection > Assign PORT mode IP address and port range.
4.

You can try using UPnP (if your NAT or router supports it) to establish a connection properly. You can turn on port mapping under the Tools > Global Options > Connection tab.

Configuration notes

*

To perform transfers in PORT mode, or for secure transfers, refer to your router's documentation for information on how to configure the router for such transfers.
*

If you are behind a NAT firewall, and the Secure FTP server is on a different network, you can only make data transfers in PORT mode using a Clear Command Channel SSL connection.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 16-12-05 10:19

www.smartftp.com er imo et bedre program. Måske kunne du prøve det istedet, hvis du ikke kan få cuteftp til at virke.