/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sange??
Fra : mille_pigen
Vist : 294 gange
100 point
Dato : 07-12-05 19:39

hej...

er der nogen som kender en hjemmeside hvor man gratis kan downlode sange?? Det er nemlig så dyrt altid at skulle købe dem...

Håber i kan hjælpe...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-12-05 19:53

Hvad mener du??? Tekster, musik, noder, tabs og hvilken stil? Danske sange, salmer eller hvad?

Kommentar
Fra : mille_pigen

Dato : 07-12-05 20:02

jeg mener musik evt. video'er. det skal være noget af det lidt nyrere musik...!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-05 20:04

arne.jakobsen

Spørgsmålet er da ikke så svært at forstå !!!!!!!

mille_pigen

Jeg kan ikke henvise til de sider, som du søger.

Betaler selv for den musik, jeg har.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-12-05 20:09

ans. Undlad at kommentere andre brugere, det er direkte uopdragent.

mille_pigen -> Prøv at kigge på denne tråd hvor samme spørgsmål besvares:

http://www.kandu.dk/dk/spg/8604

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-05 20:12

mille_pigen søger noget ulovligt, der kan jeg ikke hjælpe, men det tror jeg du kan xx

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-12-05 20:16

ans -> Hvis du ikke mener at kunne hjælpe en spørger, burde du undlade at kommentere hendes spørgsmål. Og det tilkommer heller ikke dig at vurdere om jeg har brug for at få uddybet et spørgsmål. Begge disse ting viser blot hvor skide irriterende nævenyttig du er. Lær at blande dig uden om når du ikke kan hjælpe alligevel.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-05 20:28

xx

Lær at forstå et spørgsmål.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-12-05 21:30

Nej det er ikke lovligt med gratis sange i f.eks mp3 format ifølge dansk lovgivning! Og det meste udenlandsk! Så et link til gratis sange ville være at bryde loven! Og det er ikke det vi gør på Kandu!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-12-05 06:23

Der er f.eks. en side her. http://wpc1835.amenworld.com/muziek/

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-12-05 08:33

Hej Mille-pigen. Jeg synes bare, at du skal vide, at piratgruppen er ude efter folk som downloader musik etc. fra nettet. Det kan blive en rigtig dyr fornøjelse at blive taget.

---og når Arne nu reklamerer så villigt med sit kendskab til disse sider skal han passe på ikke at blive kigget efter i sømmende.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-12-05 08:41

Vivi -> Du sludrer. Jeg "reklamerer ikke så villigt med mit kendskab til disse sider", jeg henviser til en Kandu-tråd hvor andre har besvaret spørgsmålet og videresender et link som sofus.dk lige har bragt i et tip idag. Faktisk kender jeg intet til "disse sider" og har heller ikke brug for en sådan viden. Så sørg lige for at din argumentation er iorden når du på den måde "kommer efter" andre.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-12-05 09:00

Det er heller ikke lovligt at opfordre til kriminalitet, Arne....og det er det du gør ved at viderebringe disse oplysninger.

...og læg dig nu ikke ud med mig osse....og stop for guds skyld den nidkære retorik.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-12-05 09:35

Du ta'r fejl igen. Jeg opfordrer ikke til kriminalitet, jeg bringer et link til en side. Siden i sig selv er ikke ulovlig, det ulovlige ligger i at downloade fra den. Jeg lægger mig ikke ud med dig, det er omvendt.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-12-05 09:48

Godt....spørgsmålet handler om hvor man kan hente musik på nettet....du videregiver link uden at oplyse om at det er kriminelt at downloade der fra, det er måske ikke direkte at opfordre til kriminalitet, men det er sgu at henlede til kriminalitet.

Og jeg tager ikke fejl....du lægger dig ud med mig, du irettesætter

Så sørg lige for at din argumentation er iorden når du på den måde "kommer efter" andre, skriver du.

Det er en irettesættelse, der går på det personlige, og det finder jeg mig sgu ikke i!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-12-05 10:34

Vivi -> Når du skriver noget forkert om mig som du jo gjorde, må du da finde dig i at blive irettesat. Og er du ikke voksen nok til at tåle at blive irettesat når du bliver taget i en sådan fejl, kan jeg da ikke tage mig af hvad du mener overhovedet. Bliv du bare sur, men lad være med at skrive noget direkte forkert om andre.

I øvrigt er der mange gratis downloads af musik på mange forskellige sider på nettet som er sanktioneret af kunstneren, så den med at det bare ER forbudt, er også en fejl.

Hvem har i øvrigt bedt dig, ans og Tedd om at være moralens vogtere på Kandu? Nej vel. Det hjælper jo alligevel ikke en snus. Hvis folk vil downloade ulovlig musik gør de det da, uanset hvad I måtte mene om det. Nej I er bare en flok brokrøve med ondt i måsen.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-12-05 10:57

Jeg skriver noget forkert om dig, mange andre skriver noget forkert om dig.......Hvornår er det tid til selvreflektion, Arne?

Nej, Arne, jeg er ikke voksen nok til at tåle at blive irettesat. Jeg er derimod så voksen, at jeg ikke finder mig i at blive irettesat.

..og Arne, hvem skal bedømme om jeg 'bliver taget i en fejl'? Du og du alene?

...og hvis du ikke kan tage dig af, hvad jeg mener og hvad rigtig mange andre mener, hvad laver du så her på siden? Du skal ikke forsvare dig med, at alle har ret til at være her. Det er noget pladderhumanisme. Nej, forklar mig, hvad du får ud af at være her? Hygger du dig med din nidkærhed her på kandu?

Moralens vogtere kan det vel ikke kaldes, at man gør opmærksom på at noget er ulovligt og samtidig beder folk om at lade være med at gøre det at bryde lovet til noget helt normalt. Det er det ikke og piratkopiering er lige så ulovlig som tyveri på anden måde. Men det vil du gerne være en fortaler for?

Hvis der blev indbrud i dit hjem og du blot fik at vide, at det er da helt almindeligt, det er godt nok ulovligt, men der er så mange der laver indbrud, så vi er begyndt at acceptere det. Hvad så Arne?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-12-05 11:05

Vivi - Hold op hvor er det bare typisk kvindeligt at DU må gerne komme med en personlig irettesættelse af mig:

Citat
---og når Arne nu reklamerer så villigt med sit kendskab til disse sider skal han passe på ikke at blive kigget efter i sømmende.

Heri lå din fejl: Jeg reklamerer IKKE villigt med mit kendskab til disse sider.

Men DU vil ikke finde dig i at JEG irettesætter DIG. BVADR

Næh: ét sæt regler for kvinder og et andet for mænd. UF

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-12-05 11:14

ok, skal det nu være en debat om ligestilling. Den må du selv tage...

Jeg er ikke spor ked af at være typisk kvindlig, hvis definationer er, at jeg ikke finder mig i dine irettesættelser.

Og hermed er diskutionen slut fra min side.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-12-05 11:18

Men du forventer som en helt naturlig ting at JEG, uden at svare igen skal finde mig i DINE irettesættelser????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-12-05 14:27

Så nu har skiderikken drukket igen

Der er på Kandu masser af eksempler på, at ham der løgnhalsens konge og dobbelmoralens vogter ulovligt sender musik til andre brugere, for lige en stund at kunen sole sig i deres taknemmelighed.

Et eklatant eksempel på hvornår et dumt svin er fuldkomment

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-12-05 14:52

"Skiderikken" er den eneste der har svaret på mille_pigen's spørgsmål. Alle andre inkl. Klumme har bare lavet lort.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-12-05 14:55

Du er syg arne...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-12-05 15:08

xx

Vi ved jo godt, at spørgeren bare skal sende en mail til dig, så sender du musikken.

Det er der på kandu flere eksempler på, at du har gjort, men så fik du også point.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-12-05 15:27

mille_pigen -> Jeg er ked af at dit spørgsmål af andre Kandu'er blev behandlet så dårligt som tilfældet var.
De mente åbenbart at de havde ret til at belære dig om lov og ret. At jeg så sagde dem imod, betød desværre at dit spørgsmål udviklede sig til en debat om noget der ikke var svar på dit spørgsmål.

Mit første svar var et link til en anden Kandu-tråd. Kig på den. Men du skal selvf. huske at der findes hjemmesider hvor man kan downloade musik, hvor dette er forbundet med at overtræde dansk lovgivning. Det tror jeg nu nok du er klar over i forvejen. Så vælg selv hvad du ønsker at gøre. Hilsen

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 08-12-05 15:29

At råde mille til at lade være med at downloade musik er også et svar, hvilket der er flere der har gjort, så Arne....om igen med pudseriet af glorien.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-12-05 17:41

Nu kan jeg godt nok ikke rigtigt se at jeg optræder moralsk fordi jeg gør opmærksom på at download af mp3 filer i 99% af alle tilfælde er ulovligt!

Men du kan jo gå ind på http://www.kandu.dk/dk/beting.asp og læse § 6 så vil du se hvorfor det ikke er så smart med ulovligheder her på Kandu!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 08-12-05 21:52

hehe arne..

Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 07-12-05 20:09

ans. Undlad at kommentere andre brugere, det er direkte uopdragent.

Er det en regel du har tænkt dig selv at efterkomme, eller er du som sædvanligt ikke underlagt dine egne regler?!

Jeg mener, LOOL - du laver jo praktisk talt ikke meget andet herinde end at kommentere andre

Jeg tillader mig liige at fortælle dig endnu en gang, at der IKKE er kongruens mellem det du siger og det du gør..

FJOLS!

Kommentar
Fra : Thene12

Dato : 16-01-06 15:41

hej mille_pigen!!
Hmm jeg har nogen gode ideer! har du en mail jeg kan sende nogle links til ?

? ¤Katrine¤ ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-01-06 18:34

Sagt på en anden måde! Der findes hjemmesider hvor du gratis kan downloade sange! Men hvis det er Michael Jackson eller Britney Spears eller lignende kendte kunstere så glem det! Den eneste kendte kunstner jeg kender umiddelbart der tilader download er David Bowie, alle andre vil have penge for det!