/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word
Fra : Yssil
Vist : 639 gange
50 point
Dato : 05-12-05 14:08

Når jeg laver lister over forskellige emner i et worddokument, er der så en måde jeg kan få Word til selv at opstille dem i alfabetisk orden?

Kommentar
Fra : wium

Dato : 05-12-05 14:19

Marker den liste eller tabel, du vil sortere.
Klik på Sorter i menuen Tabel.
Marker de sorteringsindstillinger, du ønsker.
Hvis du vil have hjælp til en indstilling, skal du klikke på spørgsmålstegnet og derefter klikke på indstillingen.

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 05-12-05 14:38

Hej Yssil!
For at kunne sortere alfabetisk er de vigtigt at dine lister er lavet i en tabel.

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 06-12-05 12:39

Mange tak for svarene. Jeg kan bare desværre ikke rigtig få det til at fungere......synes ikke jeg får muligheden få at vælge en indstillingen der sorterer alfabetisk. Jeg er nu heller ikke så god; men vil "lege" lidt videre med det, så måske det lykkes:)

Accepteret svar
Fra : wium

Modtaget 50 point
Dato : 06-12-05 12:45

Så prøver jeg igen.
Skriv en række navne som:

Peter
Anders
Ole
Jens

under hinanden og med et linieskift i mllem navnene. Marker dem alle, så de fremtræder sorte.
Gå op i tabellen og tryk på sorter. Så bliver de sorteret i den rækkefølge du ønsker.
Wium

Kommentar
Fra : Yssil

Dato : 06-12-05 14:37

Ok, tak skal du have, så lykkes det!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Yssil

Dato : 06-12-05 14:39

Tak for svaret wium.