/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SpyAxe der driller
Fra : Mille35
Vist : 552 gange
140 point
Dato : 04-12-05 18:43

Your computer is infected Med spyware HJÆLP den ter sig underligt,lukker min pc ned mm
Jeg bruger Norton , den finder osse noget men vil ille slette det eller forsøg rep. Hvad gør jeg ? Spyaxe har installert sig selv,nu kan jeg ikke fjerne det igen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-12-05 18:56
Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-12-05 19:00

dk -> 99% sikker på at den scanner ikke fjerner spyAxe

mille35->
1. Hent SpyAxeFix.exe her http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=8

2. Dobbeltklik filen, og vælg at lade programmet udpakke sig til skrivebordet. Klik start.

3. Luk alle vinduer ned, og luk også alle de kørende programmer som ligger på proceslinien ved uret.

4. Åbn mappen SpyAxeFix, og dobbeltklik MS DOS filen SpyAxeFix. Følg vejledningen på skærmen. Dit skrivebord vil forsvinde, en nedtælling vil starte, og din computer vil blive genstartet.

5. Efter genstarten åbner du mappen SpyAxeFix igen, og finder tekstfilen SpyAxe. Den kopierer du her ind, sammen med en HijackThis log http://www.arlet.dk/hjt.htm

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 04-12-05 23:43

hvorfor har i virus ???

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 05-12-05 14:06

Det hjalp ikk

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 05-12-05 22:25

virusen hedder Eicar Test String

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 05-12-05 22:25

virusen hedder Eicar Test String

Kommentar
Fra : djddk

Dato : 05-12-05 22:39

1) Genstart Windows i fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart)
2) Vælg "Fejlsikret tilstand med kommandopromt"
3) Når Windows er startet og kommandopromt er åbnet skrives følgende kodelinier:

cd\ (og tryk så på Enter)
del c:\windows\system32\svchosts.dll (og tryk så på Enter)

4) Genstart herefter Windows i normal tilstand, hvorefter SpyAxe skulle være væk (det er den i hvert fald fra min computer).

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 140 point
Dato : 06-12-05 16:01

Eicar er en test virus og er ikke farlig, men kom med en HijackThis log http://www.arlet.dk/hjt.htm

Så kan vi se hvor slemt det står til

Kommentar
Fra : arkivaren

Dato : 06-12-05 22:40

Jeg fik en virus i dag. Min computer blev vildt mærkelig, kom med alverdens advarsler, åbnede mærkelige sites, lagde genveje ind under "Foretrukne" o.s.v.. Desuden instalerede den et program: Spyaxe.
Jeg prøvede med Norton og med SpyBoot. Men da jeg kører XP, valgte jeg at køre systemgendannelse med et gendannelsespunkt fra i går, og det løste problemet.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 06-12-05 23:00

Hej Arlet !
Jeg tror jeg har fået spyware på min computer !
Kan du hjælpe mig hvis jeg smider en logfile ind på siden ?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 07-12-05 15:32

arkivaren -> Nej, det løste ikke problemet, det kommer igen. For du har nemlig ikke slettet spyware, når du bruger systemgendannelsen..

Så vi ses*S*

234 -> Ja, kom med en hijackthis, men læg den i et spørgsmål for sig, så skal jeg nok kigge på den.

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 06-01-06 10:39

Tak for svaret arlet.