/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Savner mine gamle Explorer 5.0 cookies
Fra : davidpoulsen
Vist : 698 gange
50 point
Dato : 08-11-02 08:38

Jeg har taget back-up af min MacOS 8.6. Derefter installeret 9.2 og herefter Jaguar 10.2.
Efter opsætning af internet og mail, savner jeg mine gamle favorites(cookies).
Ligger de på min back-up cd gemt i en mappe i Explorer. Og hvordan importerer jeg dem i 10.2

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-11-02 16:27

davidpoulsen <davidpoulsen.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg har taget back-up af min MacOS 8.6. Derefter installeret 9.2 og
> herefter Jaguar 10.2.
> Efter opsætning af internet og mail, savner jeg mine gamle
> favorites(cookies).
> Ligger de på min back-up cd gemt i en mappe i Explorer. Og hvordan
> importerer jeg dem i 10.2

Kig i din backup efter "Favorites.html" i systemmappen -> indstillinger
-> explorer

Når du har fundet den kopierer du den til
~/Library/Preferences/Explorer/

Småkagerne tror jeg du må bage på ny da de ligger i InternetConfig og
ikke er lige til at flytte.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 08-11-02 21:26

davidpoulsen wrote on 08/11/02 8:37:

> Jeg har taget back-up af min MacOS 8.6. Derefter installeret 9.2 og
> herefter Jaguar 10.2.
> Efter opsætning af internet og mail, savner jeg mine gamle
> favorites(cookies).
> Ligger de på min back-up cd gemt i en mappe i Explorer. Og hvordan
> importerer jeg dem i 10.2

Dine Favorites.html fra Mac OS 9 er direkte kompatibel med OS X.

- men -

Cookies kan ikke umiddelbart overføres, da Internet Explorer benytter sig af
Apples InternetConfig til at gemme bl.a. Cookies i. Formatet på
indstillings-arkivet har ændret sig til en XML Property List i OS X.

På Mac OS 9 ligger den hér:
<HD:System Folder:Preferences:Internet Preferences>

På Mac OS X hér:
<~/Library/Preferences/com.apple.internetconfig.plist>

Jeg ved ikke, om der er et program der kan konvertere dette, men jeg
tvivler. I Aladdin iClean 5 kan man manuelt tilføje cookies enkeltvis, men
det må tage en krig, hvis man har mange.

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Richard Kruse Nees
Email: REMOVE_richard@REMOVE_sectionurbaine.com
Danish Dock Menu Fix for Mac OS X 10.2.x:
<http://www.sectionurbaine.com/downloads/software/DanishDockMenuFix.dmg.gz>

Godkendelse af svar
Fra : davidpoulsen

Dato : 11-11-02 08:20

Tak for svaret Richard Kruse Nees.