/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Savner sex med min mand
Fra : bomar
Vist : 1276 gange
100 point
Dato : 04-12-05 11:05

Min kæreste er 39 og jeg er 52. Vi er rigtig meget glade for hinanden, kys og kram hver gang vi er i nærheden af hinanden. For 5 mdr siden købte vi et gammelt hus og flyttede sammen. Alt er så dejligt, meeeenæh - siden da er vores sexliv næsten gået i stå. Jeg er tidligt oppe hver dag og som følge deraf er jeg klar til at gå i seng ved nitiden om aftenen. Hans job er sådan at det ikke betyder noget om han først står op kl 10. Det bevirker at han oftets først går i seng ved 1 - 2 tiden. Der kan nemt gå 2 mdr eller mere imellem vi er sammen sexuelt. Jeg ved ikke om hash-rygning har indflydelse på sexlysten, men efter vi er flyttet er hans forbrug vist steget noget. Ikke sådan at han går rundt og er skæv eller sådan noget. Jeg er slet ikke i tvivl om at han virkelig elsker mig, men sex har i min verden en vigtig plads i et forhold. Det gør mig ked indeni at det er blevet sådan, og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal tackle det. Jeg vil for alt i verden ikke undvære ham, han betyder alt for mig. Hvad kan jeg gøre?
Venlig hilsen Bomar

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-12-05 11:13

Hash rygning har så ABSOLUT noget med sagen at gøre.
Ikke nok med det fjerner sex lysten, det sløver ham også, og fjerner fokus fra "alm daglig dags ting" (sex eks)

Hvad med at dyrke noget morgen sex istedet for ?
Hash eller ej, de fleste mænd er tændt om morgenen.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-12-05 11:14

ang hvordan du skal tacle det...
Har du evt nævnt det for ham ?
Det er jo ikke kun noget DU skal tacle,,,det er noget I skal tacle

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-12-05 11:15

tacle med K kan jeg så lige se ..... ups

Whatever............

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-12-05 11:20

Hejsa
Tale med ham om det... Der er ikke så mange andre muligheder...
Hvis det er hans mekanik der har problemer kan han tage en snak med hans læge og der få piller eller råd og vejledning.

Vi mænd nogle mænd kan have svært ved at lige fortælle hvis vi i det daglige ikke svinger... Hvis der er noget imellem jer der ikke svinger så godt kan det have virkning på lysten... Det kan jo også være i har ændret jer i forhold til hinanden at i ikek gør de samme ting mere som tidligere tændte jer...
Men det bedste råd må være at tale sammen og undlade at uddele skyld og ansvar. Fortæl hvad du føler og oplever - og lad nu vær med at forklar dig selv og kærligheden ihjel. Han ved også der er noget der ikke svinger og er nok ikke til at du holder lange foredrag. Spørg og lyt... Hvis han selv finder en god løsning kommer du længst. Men du må gerne og bør fortælle at det betyder noget for dig...
TROR JEG.... Der er ikke løsninger der altid virker i parforholdet...
Held og lykek mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : viviborgen

Modtaget 110 point
Dato : 04-12-05 11:20

Stress nedsætter ligesom hash også sexlysten. Du skriver at i lige er flyttet sammen og at hans forbrug er steget. Det kunne godt indikere stress.

Men det er en svær en at tale med kæresten om, for det er virkelig det ømmeste punkt hos en mand, men der er jo ingen vej uden om, du er nødt til at tale med ham. Pas på ikke at være bebrejdende og anklagende, det dræber nemlig sexlysten.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-12-05 11:23

ja, og kan jo simpelthen være han ryger lidt mere end normalt, grundet at han føler noget er galt.
Når man ryger er det jo et eller andet sted for at slippe væk fra et evt problem.

Godkendelse af svar
Fra : bomar

Dato : 04-12-05 11:32

Tak for svaret viviborgen.

Kommentar
Fra : bomar

Dato : 04-12-05 11:45

Tak for svarene.
Jeg vil lige sige at jeg HAR snakket med ham om det. Han ved selvfølgelig også det er galt.Jeg holder ikke lange foredrag, eller bebrejder ham, det er jo ikke ham, men os. Det startede da vi flyttede og havde en masse ombygning der bevirkede at vi var igang dagligt 12-14 timer. Da var det helt klart træthed fra begges side, og nu er det som om det er en ond cirkel der er svær at bryde. Har også nævnt det med hash`en, men han mener ikke selv forbruget er steget og/eller at det har noget med lysten at gøre.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 04-12-05 12:11

Det at flytte sammen er faktisk ret stressende. Vi vil jo så gerne det bliver en succes og resultatet bliver så nogle gange, at det er kroppen de melder fra.

Når man ført er kommet ud af 'vanen' med regelmæssig sex, så er det faktisk også svært at komme igang igen. Og når det ikke sker særlig ofte kan selve sexakten faktisk også være en stress faktor, for så skal det jo være succes.

Kommentar
Fra : Odesus

Dato : 04-12-05 14:31

Hej Bomar.
Det skærer dybt i mit hjerte når jeg ser dit "nødråb".
Jeg tror ikke at nogen herinde kan komme med en magisk sætning som med ét løser det for jer MEN, jeg tror vi kan give jer nogle gåde råd. Mit skal være at glemme.......glem hverdagen og alle de bekymringer der er..Tag ud, tag væk. Det gør gavn og opdage hinanden igen et sted hvor der hverken er de her skide computere og fjernsyn. Det behøver ikke koste en milliard million, bare det er væk. Og så forkæl hinanden, med ord....berøringer, vin.......mad.....ja hvad I nu kan li´ det er utrolig vigtigt I finder hinanden og ikke mindst pludslig vågner op en morgen imens I er væk og tænker " nåh ja det var jo derfor han er så forbandet dejlig" Det lyder nemt men det er det ikke det ved jeg godt, man kan godt tale et forhold ihjel med problemer. Lov mig at finde hinanden, eller hverfald prøve på det, grav dybt i jeres hjerter og find det. Jeg ønsker jeg al mulig held og lykke. odesus

Kommentar
Fra : txn

Dato : 04-12-05 18:25

Det er da fantastisk at nogle mener hash virker dæmpende på sexlysten. personligt tror jeg ikke det forholder sig sådan. Snarere tværimod. Sex når man er skæv er meget dejligt.
Det er sådan at også mænd kan have mindre lyst til sex i perioder, og lysten bliver for mange mennesker mindre desto ældre man bliver.
Det kan også tænkes din mand simpelthen er kommet i overgangsaldereren.
Hvis det er tilfældet kommer han sig helt af sig selv. Nogle mænd har det bare i denne periode sværrere end andre - et af naturens luner.
For mange mennesker bliver ømhed, nærvær og venskab mere essentielt jo ældre man bliver. Sex kun en mindre del af forholdet.
Vær glad for du har en dejlig mand og fortæl ham det.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-12-05 19:09

txn< Kan godt være at hash har en positiv indvirken på sex, når du ryger en sjælden gang. Men har du et dagligt forbrug, så virker det altså nedsættende.

Nøjagti ligesom alkohold, går man i byen og fester, så virker det positivt, men er du derimod alkoholikker...ja...så fjerner det lysten.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 04-12-05 20:29

Hej trine08.
Er du tidligere storryger siden du kan udtale dig så skråsikkert ?

Kommentar
Fra : bomar

Dato : 18-12-05 09:12

Tak for alle svarene,
Vil bare lige afslutte og fortælle at min mand og jeg har bestemt os for at tage afsted på en uges ferie lige efter nytår, og håber så vi kan starte på en frisk.
Venlig hilsen Bomar

Kommentar
Fra : noerager

Dato : 09-02-06 00:38

Hejsa
Hvordan går det så????????