/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Foto
Fra : bauchmann
Vist : 453 gange
400 point
Dato : 03-12-05 17:31

Jeg har lige købt et digitalkamera. Vi var til fest sidste fredag, og de billeder jeg tog skulle jeg sende til værten. Hvordan kan det være jeg kun kan sende et af gangen? Softwaren er Digimax Master. Husk lige at skære svaret ud i pap som i plejer når jeg spørger.
Torben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-05 17:36

Du skal bruge winrar eller winzip til at pakke dem med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-05 17:36

Du skal bruge winrar eller winzip til at pakke dem med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-05 17:36

Så bliver alle billederne sendt på en gang

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 03-12-05 17:38

Når du har billedet på skærmen, s¨højreklik på det, der kommer en menu hvor der står send til......derefter en ny menu hvor du kommer til postmodtager

den trykker du på, og så kommer det frem som en vedhæftet fil i dit postprogram

Håber det er nok *S*

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-05 17:38

Billedet fylder sikkert 1 til 2 MB så der er lige akkurart plads til at sende et billede, i de fleste mailkonti.
Hvis han bare skal se billedet, kan det ændres så det bliver mail-venligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-05 17:38
Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 03-12-05 18:17

Hej
Når jeg højreklikker på billedet fremkommer send til ikke i menuen. Kan jeg bruge et andet program end det der fulgte med kameraet? Hvis ja, hvilke? Det skal være sådan jeg kan overføre billederne direkte fra kameraet.
Torben

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 03-12-05 18:47

grunden til at du ikke kan sende alle billederne på een gang, er at de fylder alt for meget til at modtagerens mailboks kan håndtere dem.
du er nødt til at sende dem enkeltvis eller minimere dem inden du sender.
prøv at tage et kig her: http://www.hcma.dk/tips71to80.htm#no78 (hvis det mangler)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-05 18:52

hvis jeg var dig, ville jeg pakke dem, eller evt. lægge dem ind i Paint - der bliver de automatisk mindre - og så sende dem. Når du vil sende via kameraet, kan du kun sende 1-2 stykker af gangen

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 03-12-05 19:00

Nordsted1
Hvordan gør jeg det? Som jeg skrev, skal det skæres ud i pap før jeg forstår det.
Torben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-05 19:12

Bauchmann... først laver du en ny mappe, læg alle foto's derind, derefter overfører du alle dine foto til mappen. Derefter tager du hver enkelt foto åbner det med Paint og lukker og gemmer. Læg winrar ind (det link fra kl. 17.38).Marker alle foto's så de er blå, hold pilen på et af foto's og højreklik, så fremkommer der en række muligheder, der er bl.a. en der så nu hedder winrar pak til email. tryk ok

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 400 point
Dato : 03-12-05 23:56

Du kan sende alle de billeder du vil med Windows indbyggede postprogram: Oulook Express, når du har åbnet programmet er du sandsynligvis i Indbakke, der klikker du på Opret med, i det nye vindue, står markøren og blinker i linien Til, der skriver du modtagerens e-mail adresse, i linien Emne, kan du eventuelt skrive Billeder, og flytter markøren ned i det store felt nedenunder, der kan du skrive et par ord til modtageren, så går du op, allerøverst, hvor der står Filer-Rediger-Vis-Indsæt og klikker på Indsæt, går ned og klikker på Vedhæftet fil så åbner et lille vindue med Dokumenter, der dobbeltklikker du på mappen Billeder, der har du sandsynligvis din mappe med billederne som du vil sende liggende du åbner mappen ved at dobbeltklikke på den, der markererer du de billeder, du vil sende, vil du sende alle billeder i mappen, holder du musen øverst i et hjørne af vinduet, trykker venstre museknap ned og holder den nede, mens du trækker over i modsatte hjørne og ned, når du kommer til underste kant i vinduet, begynder billederne selv at rulle op, når du kommer til sidste billede, slipper du venstre museknap og klikker Vedhæft og mailen er klar til at blive sendt, der skal være rigtig mange billeder for at du ikke kan sende dem på en gang, jeg har byttet billeder med min fætter i Norge, fra en fætter/kusine fest, han sendte 42 billeder 28MB jeg sendte 71 billeder 40MB uden problemer, jeg går ud fra at du har overført billederne til din computer, hvis du vil sende direkte fra kameraets hukommelses kort, skal du idet vindue der åbner, når du har klikket på Indsæt-Vedhæftet fil, skal du browse hen til Denne computer, der er din kammera vist som et nyt drev når det sluttet til computeren, og åbne kameraets hukommelseskort på samme måde som bruger til at åbne andre mapper, og så markere og vedhæfte derfra, det er da vist skåret ud i pap, så selv begyndere kan være med, ellers spørg igen.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 04-12-05 07:28

Tak for svaret o.v.n.. det var til at forstå og det virker.
torben