/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Skype og virus
Fra : helge.t
Vist : 540 gange
120 point
Dato : 03-12-05 10:49

Er der større chance for at få virus på sin PC når man bruger Skype?

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-12-05 10:56

Chancerne for virus øges med antallet af programmer du benytter.

Læs også dette http://www.dins.dk/script/site/page.asp?Cat_ID=28&artID=52

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 120 point
Dato : 03-12-05 12:01

Almindelig samtale over skype giver normalt ingen virus/trojanere.
Men så snart du henter/modtager filer - er der chance for at få snavs med.
Det er ikke endgang sikkert at afsenderen ved at der er snavs med i en fil.

Kommentar
Fra : TimRV

Dato : 03-12-05 16:35

Jeg har aldrig fået en virus jeg har dog kun brugt scype til samtaler.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 24-12-05 11:34

Der er efter min mening større chance bare ved at surfe på nettet end ved at bruge skype.. Mail er den helt store synder på det punkt. Men hvis man tænker logisk, og ikke åbner mails fra ukendte personer så sker der sikkert ikke noget ved det.. det samme gælder skype. Men brug ALTID en virus scanner.. Hvilken kan diskuteres.. men mange folk herinde anbefaler AVAST og AVG bruger selv AVG.

Godkendelse af svar
Fra : helge.t

Dato : 02-01-06 17:17

Tak for svaret e.c.
Det var hvad jeg selv regnede med, men da jeg ikke har nogen erfaring med Sype, ville jeg godt høre andres mening.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 02-01-06 17:19

Det hedder selvfølgelig Skype og ikke Sype.

Helge