/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Balatonsøen Ungaren
Fra : Sviller
Vist : 1421 gange
20 point
Dato : 07-11-02 21:49

Vi er en familie på 2 voksne og 3 børn som gerne vil til Ungaren da vi har hørt at det både er et smukt land men også billigt, så vi vil gerne høre om der er nogle gode steder( hotel, pensioner, lejligheder eller privat huse) langs Balatonsøen, som er gode og pæne, og så hvilken vej der er mest hensigtmæssig at køre derned.
venligst
Morten & Charlotte

Accepteret svar
Fra : UAV

Modtaget 20 point
Dato : 23-11-02 00:33

Hejsa, Balaton Fured er kanon godt, har været tre andre steder om søen med Fured er klart det bedste, de har masser at byde på både til voksne og børn, rejste først gennem sunny tours men kørte selv de næste gange, skal dog lige siges at det ikke kan gøres ret meget billigere end sunnytours selv om bus turen er en hård nød.
Med bil kører man over Hannover wien passau Gyor, og omfartsvejen inden Buddapest så hut jeg visker.

Held og lykke og god ferie

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-11-02 17:11
Kommentar
Fra : prinsesse

Dato : 09-02-03 16:24

Jeg vil bare lige sige, at jeg var meget skuffet over Balaton-søen... i hvert fald på det sted hvor vi var (kan ikke huske hvad det hed, men det var på nordsiden nær det vestlige hjørne), var vandet meget grumset og lummert, og det var bestemt ikke som de klare rene søer man f.eks. finder i Sverige og Norge. Men selve Ungarn var vildt fedt - og billigt God rejse...

Godkendelse af svar
Fra : Sviller

Dato : 09-02-03 18:34

Tak for svaret UAV.
Vi er begyndt at glæde os til turen, og vi høre netop også det du skriver at det er et kanont sted at holde ferie.
Det bliver gennem Balaton Tours vi lejer hytte, og de har også hjulpet med et sted at overnatte ned og hjem (Regensburg), til en overkommelig pris.
Tak endnu engang, og også "go` ferie" til dig.

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 09-02-03 21:12

Hej Sviller

Alletiders, kan i have en rigtig god ferie dernede, kærresten knægten og jeg selv smutter selv derned en uges tid her til sommer, og I har skaffet overnatning i Regensburg, det er da perfekt, tror det er en god ide da det er en sej køretur og nappe i et hug.

:)

Kommentar
Fra : pii

Dato : 24-04-04 23:48

Hej
Jeg var ved Balaton-søen for mange år siden ved Füred, og dengang var der en del børn der fik øjen-betændelse, p.g.a. forurenet vand. men der havde det også været tørke i meget lang tid, og alt stod og kogte i varmen.
Men der er ER dejligt, og man kan jo forebygge den slags ved at skylle øjnene i små flasker med -den til øjne svarende opløsning af- saltvand. (kan vist stadig købes på apoteket.)

Der var dengang (ca.1993) mulighed for en dejlig sejltur tur over til byen Siofók på den anden side af søen. Men ellers skulle der være et termal bad i nærheden hvor man kan bade i smukke omgivelser, bl.a. åkander...

Hvis I kommer ind til Budapest, ligger der i Folkeparken midt i byen, (på Pest-siden) et gammelt slot hvor man nu kan bade, á la et vandland,men i fri luft, også med de meget berømte termal-bade.
Stedet hedder Széchenyi Baths.

Når jeg nævner termal-badene så mange gange, er det fordi de udover at være en attraktion også er en utrolig god løsning på den ungarske fastlands-sommer-lummer-hede...man svæver bagefter og luften føles kølig i nogen timer.

God ferie Pii