/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Affektionsværdi ???
Fra : drala
Vist : 3231 gange
100 point
Dato : 02-12-05 15:40

Hej
Vi har været så uheldige at vi har haft en vandskade i vores kælderrum, vi har kontaktet vores forsikringsselskab og de siger vi skal lave en liste med de ting der er blevet ødelagt.

Spørgsmålet er : De ting der har affektionsværdi for en, hvordan prissætter man dem ?

Hilsen
drala

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-05 16:00

Nogle af de ting man har i sit hjem er måske mere værd for en selv end den værdi forsikringen kan tilbyde. Det kan være ting man har arvet som derfor også har en affektionsværdi. Affektionsværdien kan forsikringen ikke yde erstatning for.

herfra:
http://www.tjm-forsikring.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=TJMForebygIndbrud

ps... ville da gerne sætte prisen på en vis genstand her i huset til en million-milliard - den er bare ikke noget værd for andre end mig - hvad ordet jo også indikerer

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 02-12-05 16:43

Dem prissætter man ved at finde en tilsvarende genstand (alder og stand), og ser hvad den koster.

selve affektionsværdien, betales der ikke for, da det er umuligt at vurdere ting ud fra hvor meget de betyder for den enkelte.

mvh dova

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 02-12-05 17:03

Affektionsværdien kan da selvfølegi ikke gøres op i penge !!!! Du sætter jo prisen selv.

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 02-12-05 17:09

Hvis du feks, har gemt en tegning fra 8 års aldren, så har den sikkert en stor værdi for jer,meen ka´jo nu nok ik sælges .

Godkendelse af svar
Fra : drala

Dato : 30-10-06 17:13

Tak for svaret dova.

Den havde jeg glemt, det må du da undskylde...

Drala

Kommentar
Fra : løsning

Dato : 16-07-14 20:03

Hej Drala.

Jeg synes egentlig det er et godt spørgsmål, hvordan man prissætter affektionsværdi. Jeg ville tage et kig på dette forsikringsselskab, hvis jeg var dig:

www.affexurance.dk

https://www.facebook.com/pages/Affexurance/234724613254416