/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Upload af hjemmeside.
Fra : stjuma
Vist : 534 gange
200 point
Dato : 01-12-05 16:18

Hej.
Jeg administrerer 3 forskellige hjemmesider - alle lavet i FrontPage 2000. Så langt - så godt. De 2 af siderne er uden Frontpage udvidelserne, og dem er der overhovedet ingen problemer med.
Den 3. har FrontPage udvidelserne og skal derfor udgives direkte fra FrontPage. Det sker også let og elegant, men den uploader også de 2 andre sider, som der overhovedet ingen forbindelse er mellem.
Hvordan får jeg den til kun at uploade den side, den skal?
mvh
Steen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 01-12-05 16:32

Du kan vel flytte de 2 du ikke skal oploade til en anden mappe, og så slette dem, derfra og så prøve at oploade det.
Ellers ville jeg mene, du skal gemme hvert projekt, i en specielmappe, i frontpage.
Ellers tager den simpelthen alt, hvad der ligger til opload, med.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 01-12-05 16:56

Du skal gemme i FrontPage som websteder.
Når du opretter et nyt websted skal du vælge Filer - Ny - Side eller websted.
Nu anvender jeg FP 2002 og der kan jeg når et overordnet websted er åbnet (Mine websteder eller korrekt oprettet websted)vælge menuen Vis - Vis mappeliste - og når jeg højreklikker på en mappe der får jeg muligheden konverter til websted.
Alternativt kan du anvende guiden importer Websted (Filer - importer) hvor du så importerer den mappe du ønsker som websted.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-12-05 20:32

Det er dog utroligt med glæder der er med frontpage
Det er da godt at jeg holder mig til Stones Webwriter. Den giver ikke denne form for glæder!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-05 20:42

Så, så Don Severino!

Problemet med FrontPage opstår som regel fordi man kaster sig ud i det med hovedet under armen efter devisen: Rigtige mænd læser ikke manualer.

Man kan sige, at faren ved Wysiwyg er, at man behandler det som om det er Word, hvilket man sagtens kan hvis man bare vil lave et par enkle sider, men hvis man vil bruge de smarte ting skal man følge spillereglerne.

Jeg bruger skam også WW, men kun til eksperimenter for FP har jo en HTML editor hvor man kan slå sig løs.

Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 01-12-05 20:59

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-05 21:07

Jamen held og lykke med det - det er ikke svært når man kigger sig lidt for.