/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Finde header på hotmail
Fra : Klumme
Vist : 789 gange
500 point
Dato : 30-11-05 09:31

Er det muligt at identificere en hotmailadresse, altså finde denne header?

Almindelige mailadresser indeholder en header, men jeg kan ikke finde denne på en hotmailadresse som har sendt en mail til en anden hotmailadresse.

Jeg ved godt at JEG ikke kan få oplysningerne som en IPadresse i headeren refererer til, men det kan relevante myndigheder vel.

Er der en klog dame eller mand her på Kandu, som kan forklare hvordan man gør?
Hvis….. så forhøjer jeg point til 1 mio. ca.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 510 point
Dato : 30-11-05 10:01

Inde på Hotmail>oppe i højre hjørne>indstillinger>Post>E-mail-visningsindstillinger>Brevhoveder>sæt mærke i> Avanceret.
Gå så tilbage til omtalte mail og åben den.
Manse9933

Kommentar
Fra : calista

Dato : 30-11-05 10:02

Klumme, jeg tror ikke det kan lade sig gøre?!
Hotmail vil ikke engang lade mig Se "vis kilde", medmindre jeg laver en "udskriftsvinsning" og der er ingen synlig IP alligevel.
Måske kan man skrive til hotmail- teamet og spørge hvordan og hvorledes..
Relevante myndigheder? Hmm, er der nogle der har truet dig eller noget i den boldgade?

Kommentar
Fra : calista

Dato : 30-11-05 10:05

Manse, det virker ikke hvis det er en anden "public service" mail der bruges.
Har lige tjekket og der kommer kun IP på mailserver frem, hvorimod sender jeg fra min private mail, kommer "min" IP frem...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 10:12

f.eks.>Received: from xxx(ændret)xxxxx.rev.stofanet.dk informationerne kan identficere ip adressen,vis politiet henvender sig til stofanet med tidspunkt på modtagelsen af mailen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 10:16

identifisere,og med hele headeren kan politiet med 100% finde personens ip,vis e-mailen ikke er sendt igennem en sombi maskine/trojaner/virus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-05 10:22

Jeg tænkte på at hvis man nu forward'er (videresender) den oprindelige mail til en 'ikke hotmail' konto. Følger headeren fra den oprindelige hotmail afsender så ikke med?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-11-05 10:38

Det gør den.

Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-05 10:59

Har manse9933 ret kan du videresende omtalte email til en TDC freemail konto og dermed læse headeren ved at vælge :

Håndter->Detaljer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-11-05 11:02

Manse.

Du er et geni LOOOL Det var nøjagtig hvad jeg skulle finde.

Nej jeg er ikke blevet truet Calista. Har bare fået en forespørgsel om jeg kunne finde denne header.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-05 11:04

Ps. En freemail konto hos TDC er gratis og kan oprettes her : http://mail.tdconline.dk/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 30-11-05 11:14

Tak for svaret Manse9933.