/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Please kig! Virkelig brug for hjælp!
Fra : Nick15
Vist : 687 gange
30 point
Dato : 29-11-05 20:37

Hejsa..

Jeg står og mangler et rigtig godt digt til min kæreste.. Vi har måneds dag her på søndag den 4 dec :)

Det skal helst være et hjemme lavet så det ikke er et hun har set før...

Digtet skal helst indholde:

Engle
Dejlig
Sød
Smuk
Perfekt
Særlig

Hvis du har nogle forslag til noget romantisk musik ville det også være til stor hjælp..

Alt fra Stille (Klaver, fløjte osv) til hvor de synger...

Men helst sådan noget stille noget som der ikke er så meget gang i...

På forhånd tak!

Mhv NIck

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 30 point
Dato : 29-11-05 22:17

Aaargh! Nick - man bli'r ikke poet af at få andre til at lave det...men men...du skal da haø lidt inspiration alligevel - så kan du nok bedre næste gang

Sammen med dig, er min verden som kærlig,
men denne dag er ganske særlig.
Julens lys og romantiske skær,
englene synger, når du er mig nær.
Du gør minus til plus, kulde til glød,
du er bare så fantastisk sød.
Hvis jeg om natten nænner et øje at lukke,
drømmer jeg om dine øjne så smukke.
Jeg giver dig alt, min fulde respekt
for DU er om nogen, helt perfekt.

Musik : f.eks. Vaya con Dios
http://houbi.com/belpop/groups/vayacondios.htm

mvh berpox - og held og lykke

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 29-11-05 22:51

Nææ, men hvis du har slået op med din kæreste, og fortryder, som jeg gjorde, ka du sende hende den her:

Dear Lord, I’ve placed her in your hands
And I know that she’s safe there.
Please bless all those who’ve had a part
In giving her love and care.

I know you love my girl
And you know I love her, too.
It’s your decision whether she comes home to me
Or goes to be with you.

Selfishly I want her back
But I know your will is best.
You see time and eternity
And in your love I rest.

Det hjalp. (man behøver jo ikke sige det er noget man har fundet på nettet, og så virker det ekstra cool at det er på engelsk!)

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 30-11-05 00:17

Det er kun dig der kan skrive et digt til din kæreste. Alle jeres små hemmeligheder lever jo kun mellem jer. Hvis du får en anden til det bliver det kunstigt og uægte. Hun vil gennemskue, at det ikke er dine ord og det er i bedste fald værdiløst i værste fald mister hun noget af respekten for dig.

Så mit råd skriv det selv og kan du ikke det så find på noget andet at for søde jeres jubilæum med....noget er er den ægte dig. Det er jo det hun vil vide noget om.

Held og lykke til Jer med jeres lykke

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 30-11-05 00:30

Forårets friskhed, lyset som kommer
følger med sommer og særlige blommer
Efterårs sødme og ilden med varme
Vinter i dine kærlige arme
Engle som synger og sne er i vrimmel
glæden i mig som gør mig helt svimmel
Dejlige, Søde, Perfekte & Smukke
Mos, dug i skoven og bækken vil klukke
En helhed i året en skønhed i maj
Alt når jeg fyldes jeg tænker på dig.

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 30-11-05 00:32

Det kom lige til mig nå musik der er enya god eller feks.. cecilia hvis du kan finde noget med hende.. hun har lavet en der hedder violet 19

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 30-11-05 08:42

Hvad med, i stedet for et digt, at lave noget julekonfekt til hende - f.eks. i form af et hjerte af lyserød marcipan overtrukket med chokolade. Så kan du købe en sprøjte (uden kanyle) på apoteket for nogle få kroner, lave noget glasur og fylde i sprøjten og så skrive noget sødt på hjertet.

Det virker meget bedre med noget hjemmelavet end et digt andre har fundet på. Hun vil nok hurtigt gennemskue det ikke er et digt du selv har lavet.

Rosekamp

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 30-11-05 10:16

Han har da ikke sagt at han vil påstå at det er ham selv der er forfatteren.
Det er da da sødt at bestille et digt,, han har jo lagt ord til som betyder noget... det kan jo skrives på noget som er lavet af ham eller synges-citeres eller hvad ved jeg at han kan finde på Min bedstemor skrev mange sange til fester.. og alle til en konfirmation,bryllup.. etc. ved at det ikke er den der giver der har skrevet.. men det gør ikke sangen mindre personlig.. eller hur?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-05 12:02
Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 30-11-05 13:21

Ha hahahahahaaah

Det er en kreativ maskine- den poen generator....... griner huhahuhahuha:

Once More, My Love

This night I shall dream of your great paire give Aloe Vera.
Once again, this night as all nights, I long to sip from your bass-pink lips.
In my dreams we fly on the exquisite ice bearing seagul Seal of love, skimming vast continents of purples and hands.
The seas shall never separate our bits`n peachess.
Its waters wave like small wrist angels greeting us from afar.
We shall feast on chocolate-coated ring and tender hear hearts of love.
Adorned in white silk, we pluck our musics from our Aloe Veras.
I shall hold your bass against my wrist-muffin so that our bits`n peachess melt into one.
You will always be my little smellie face, the bass of my green eye of love.

Kommentar
Fra : marian_oxholm

Dato : 30-11-05 13:38

Her er en med de ord på enelsk.. og reguleret lidt,, da den er noget humoristisk ellers
:
My Love

Your skin glows like the apricot, blossoms Angel as the first flower in the purest hope of spring.
My heart follows your harmony orchestra voice and leaps like a giraf at the whisper of your name.
The evening floats in on a great eagle wing.
I am comforted by your vail that I carry into the twilight of lovelybeams and hold next to my breast.
I am filled with hope that I may dry your tears of champagne.
As my tears falls from my chinn, it reminds me of your sweet kisses.
In the quiet, I listen for the last singing of the day.
My heated heart leaps to my hat. I wait in the moonlight for your secret perfect so that we may special as one, heart to heart, in search of the magnificient red and mystical taste of love.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-05 16:56

marian_oxholm -> Jeg synes det er smukt

..og hvis du er i tvivl om; hvorfor?

..så læs : http://www-users.cs.york.ac.uk/~susan/bib/nf/h/hofstdtr.htm#marot

af : http://www.cogs.indiana.edu/people/homepages/hofstadter.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle