/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
anhængertræk
Fra : aaaaa
Vist : 6223 gange
100 point
Dato : 27-11-05 18:06

Skal en bil til syn hvis man monterer anhængertræk på den?
Må man selv montere et anhængertræk.
mvh.
Niels

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-11-05 18:11

Hvis det er en ny bil, skal den ikke synes, men det skal noteres på registreringsattesten. Du må godt selv monterer den

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 27-11-05 18:27

Nope!!
Hvis bilen er mindre end 8 år gammel, skal den ikke synes, når der monteres træk!
Dog skal det monteres af en autoriseret, der også skal stå for omregistreringen!!

Gert

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 27-11-05 18:29

Hvis en køretøj får monteret anhængertræk, skal køretøjet synes hvis den er 8 år eller ældre. Dette kaldes et registreringssyn.
Får man monteret anhængertræk på sit køretøj, skal køretøjets ansvarsforsikring udvides. Udvidelsen skal dække de skader, anhængeren kan forvolde.

Der er ikke krav om at monteringen skal foretages af bestemte virksomheder eller personer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-11-05 18:32

Det sidste faldt ud. Der skulle have stået, at der ikke er krav om bestemte vikrsomheder eller personer hvis køretøjet synes i forbindelse med monteringen.

Det skal dog ikke være autoriserede værksteder, men bare anerkendte værksteder der skal montere synsfrit og det skal være et godkendt træk.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-11-05 18:40
Godkendelse af svar
Fra : aaaaa

Dato : 30-11-05 18:34

Tak for svaret BjarneD.