/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Servicepack2
Fra : thaisontrine
Vist : 633 gange
200 point
Dato : 26-11-05 17:29

Jeg vil gerne høre jeres mening, skal jeg lade min pc installere sp2 for jeg har fået så mange for og imod at jeg er snot forvirret??

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 210 point
Dato : 26-11-05 17:36

Ja du skal. Lige i starten er der flere ting der ikke virker helt som du er vant til, men det skyldes kun at SP2 opsætter sig selv med en hel masse ekstra sikkerhed. Det er jo hele ideen bag. Disse ting kan du imidlertid selv gå ind og justere på. Så jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at du skal. De få ulemper der er i starten (og som nemt kan overkommes) opvejes langt af de sikkerhedsmæssige fordele. Hilsen

Kommentar
Fra : akle

Dato : 26-11-05 17:50

Hej! Jeg nægtede også konsekvent at installere SP2 i næsten et helt år, men fik efterhånden så mange advarsler hver gang jeg brugte pc´en, at jeg til slut installerede SP2. Trods mange bekendtes negative udsagn og advarsler, er jeg rigtig glad for pc´en som den fungerer i dag med SP2. Ingen problemer, rent bortset fra Skype og Adobe Reader, men sidstnævnte er ordnet, ved af- og geninstallering.
MVH Akle

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-05 17:58

Jeg tror også at de eneste der idag har noget negativt at sige, er de der stadig IKKE har installeret den. Vi andre er blevet ret glade for den.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-11-05 18:00

du skal helt sikkert installere SP2, som lukker uhyggelig mange huller.
Inden du installer skal du overveje om du vil benytte XP's egen indbyggede firewall eller en anden (XP's beskytter kun mod indgående trafik!!)
Og du SKAL have renset for spy-/adware inden du lægger sp2 ind.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 26-11-05 18:27

Jeg synes slet ikke du skal benytte dig af SP2. Såfremt du har SP1 og du ikke har problemer er der ingen grund til at installere en opdatering der konflikter med diverse drivere, programmer o.m.m.
Jeg benytter ikke selv SP2 (har prøvet den à flere gange med deraf mange problemer - er derfor afinstalleret igen) og såfremt du kun vil nøjes med SP1 bør du have en del sikkerhedsprogrammer på pc`eren og ikke mindst programmet ewido.
Jeg surfer utrolig meget på nette, får et utal af mails og må "prale lidt med" at jeg ofte kun får nogle få uskadelige cookies på min maskine i løbet af en hel uge.

Om man får succes med opdateringen tror jeg er helt afhængig af HVILKE type programmer, opsætning o.m.m. du benytter.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-05 18:34

Alle drivere og programmer er for længst kommet i nye versioner der retter sig imod SP2. Opgraderer du IKKE, vil du ikke kunne benytte nyere drivere og programversioner end dem du har nu. Med andre ord: Du bliver fastlåst i tid og rum imens andre drøner fremad med fuld kraft.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-11-05 18:37

Selvfølgelig skal du installere SP2 som alle andre er enige i.
Det var kun da SP2 udkom der var problemer. Der er intet her der driller og jag kører med det på 3 pcer.

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 26-11-05 19:48

Mange tak for jeres svar, jeg tror jeg vil gøre det på begge mine pcér med det samme.

Godkendelse af svar
Fra : thaisontrine

Dato : 26-11-05 19:48

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-05 22:29

thaisontrine -> Lidt baggrunds-oplysninger:

For et par år siden blev talen om data-sikkerhed sat meget i focus. Da Microsoft jo stod bag verdens mest udbredte styresystem, var der mange professionelle analytikere og superbrugere der gik ind og anklagede netop Microsoft for at have en stor del at skylden for, at vira, orm, trojanske heste og spyware var så udbredte som tilfældet desværre var. MS forsøgte kun meget kortvarigt at forsvare sig, men fandt hurtigt ud af, at det ikke lige var vejen frem. Jeg kan da lige fortælle at også offentlige organisationer (regeringer) verden over var blandt klagerne. Da MS derfor kom med SP2, var det ikke så meget for at scoore kassen som for at tilfredsstille et krævende verdensmarked.

MS vidste godt at deres nye version ville stille store krav til brugerne. De gjorde det derfor også muligt for brugerne at "slå den ekstra beskyttelse fra". Så kunne MS nemlig med sindsro sige: "Vi har leveret sikkerhed, hvis brugeren så slår den fra? Så er det brugerens ansvar, IKKE vores".

Efter at SP2 blev frigivet, gik der selvf. lidt tid før alle andre Software-leverandører havde fået DERES ting på plads, og det er rester af disse første uligheder du idag hører om når folk ikke kan lide SP2.

Men som du har kunnet læse i denne tråd, ER disse begyndervanskeligheder for længst løst.

Håber du blev lidt klogere på PS2. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 27-11-05 20:00

Tak Arne, og den er installeret på begge min computere, og så må jeg se hvordan jeg syntes om det.