/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Programmer der Auto starter
Fra : Douink
Vist : 678 gange
100 point
Dato : 26-11-05 03:19

Hejsa.
Har lige lidt Windows XP Pro spørgsmål.

1. Jeg har nogle programmer uden indstillings muligheder for "Start op med Windows"
eks. Nokia PC Suite starter altid op når jeg starter windows.. i programmet kan jeg ikke slå det fra. Jeg kan ikke huske hvor eller hvordan der er man kan slå det fra i XP mere. Kan du lige huske det?

2. I menuen start bruger jeg klassisk visning. (bliver forviret af andet) Men når jeg klikker [start] og går op i Programmer så gemmer den hele program menuen. lige som den gør med inaktive ikoner ved uret som standart. Så skal jeg klikke på en dobbeltpil ned for at få hele program menuen fram. Jeg vil se hele program menuen hver gang jeg går op i programmer. Er det muligt? (Højreklik Start / Egenskaber / Klassisk / Tilpas.. / "Rul i menuen programmer") er uden flueben og er trykket ok og anvend til. Hvad gør jeg lige?

3. og sidste. Har SATA harddisk i som kører OS Windows XP. Men nede ved uret viser den hver gang "sikker fjernelse af Hardware" Klikker jeg på den, er det min SATA harddisk den vil fjerne. Kan windows ikke med de nye harddiske eller hvad? Du kender ikonet ved uret fra når du eks. sætter en usb enhed til din computer. men jeg er ved at være træt af at se den ikon der nede konstant for harddisken bliver og er fast inventar i min computer. ved du hvordan jeg fjerner ikonet?

Kan du alle 3 øger jeg til 200 point og derefter acceptere svaret.

1000 tak for hjælpen :)

// Douink

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-05 03:34

Du kan klikke på Start og Kør der skal du skrive msconfig og trykke enter, i den boks der kommer op klikker du på fanebladet Start, derinde er de programmer der starter med Windows markeret med flueben, fjern flueben ved de programmer du ikke vil have der starter med Windows og klik OK, derefter skal du genstarte maskinen, efter opstart bliver du mødt med en advarsel der klikker du bare OK

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-05 03:54

Nr. 2 kan jeg ikke klare, jeg bruger også den klassiske version, og holder jeg pilen på Programmer, står alle instalerede programmer på en liste til højre, jeg har klikket på Tilpas og i min er der 3 flueben: Aktiver personlige menuer, Brug træk og slip og Vis komandoen Kør
Nr. 3 kan du ikke højreklikke på proceslinien og vælge Egenskaber og under fanebladet Proceslinie finder du Sikker fjernelse af hardware, når du klikker på linien får du mulighed for at vælge Skjul når inaktiv, Skjul altid og Vis altid vælg Skjul altid og klik Ok Anvend og OK

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-05 05:04

Nr 2: Fjern flue i Brug Personlige menuer!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-11-05 11:31

1. gå i start - kør - skriv msconfig - fanebladet start og fjern flueben i hvad du ikke ønsker skal starte op.

2. menuen personlige menuer - fjern flueben / fjern flueben fra rul i menuer måske - det er med forskel har jeg lagt mærket til.

3. igen start - kør skriv msconfig - fjern fluebenet under fanebladet start og under generelt fjern flueben i " normal start - indlæs alle.osv. (vil du blot fjerne ikonet så det ikke generer dine sarte øjne så gå i start - egenskaber - fanebladet proceslinie - tilpas - vælg skjul altid )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-05 11:40

Øhh miritdk gentager du ikke mig?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-11-05 12:02

HOV !!!! - sorry o.v.n. - ved ikke lige hvad der skete - men indlæggene før kunne ikke ses før nu - hmmm ??? Men du har da ret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-05 12:10

Alt tilgivet så må håbe spørgeren kan bruge noget af det vi har skrevet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-05 15:10

Øh Mirit gentager du ikke osse mig? Det er jo jul!