/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvorfor er der ikke hul igennem?
Fra : luxenburger
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 25-11-05 23:00

Jeg har lige opsat min nye ADSL-forbindelse, og modem/netkort ser ud til at virke. På min PC, der kører Windows XP, kan jeg se at LAN-forbindelsen er aktiv og fungerer. Det samme kunne supporten fra Tele2, men han mente at mit problem skyldtes noget med et antivirusprogram eller firewall.

Mit problem er, at Internet Explorer ikke kan finde nogen internetforbindelse. Jeg har været inde i indstillinger og sætte Explorer op, så det skulle virke, men der er bare ikke hul igennem.

Er det nogen der har et bud?

Jeg kører Norton Antivirus, men har slået den fra efter råd fra supporten. Indtil nu har jeg problemfrit (ja, bortset fra hastigheden....) kørt med 56k modem.

mange hilsner
luxenburger

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-05 23:15

Hvordan kommer du på, når forbindelsen ikke virker?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-05 23:18

Er du direkte tilsluttet nettet, eller har du en router imellem?
Beskriv sammensætningen af dit netværk, så vi har noget mere at gættepå!

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 25-11-05 23:19

hvad skriver den til dig hvis du åbner et dos-promt og skriver : ipconfig [enter]?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-05 23:27

Det mest almindelige problem er, at netkortet er låst fast på en standardadresse.
Det plejer at kunne løsne sig hvis man slukker skidtet i en halv times tid, men en ipconfig vil fortælle om jeg har ret.

Nogen gange løser man problemet ved at reinstallere netkortet.

Kommentar
Fra : luxenburger

Dato : 25-11-05 23:34

Hvordan kommer jeg ud til en DOS-prompt i XP?

Jeg kører på mit alm. modem nu. ADSL er tilsluttet via skillefilter til modem og herfra til netværkskortet. Så der er ingen router imellem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-05 23:39

Kør - skriv cmd - Enter så er du i kommandoprompt

Kommentar
Fra : luxenburger

Dato : 25-11-05 23:56

Jeg får flg billede frem: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

Windows IP-konfiguration

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : tele2adsl.dk
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 83.73.125.50
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.224.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 83.73.96.1

PPP-netværkskort Tiscali:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 62.79.215.23
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 62.79.215.23

C:\Documents and Settings\Henriette Klecka>^V

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-11-05 00:06

Der er da hul igennem, men mon ikke der er en konflikt mellem de to forbindelser.

Kører du med DHCP på din TCP/IP protokol?

Kommentar
Fra : luxenburger

Dato : 26-11-05 00:11

Ja, DHCP er aktiveret lige nu, så vidt keg kan se.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 26-11-05 00:13

kan du ikke deaktivere
PPP-netværkskort Tiscali:
så de ikke køre på samme tis, men kun lan forbindelsen

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 26-11-05 00:18

Jeg ville prøve, at køre guiden til forbindelsesopsætningen.
Jeg kan ikke lige gennemskue, hvad der er gjort galt. Du burde kunne vælge mellem de to forbindelser, men det forudsætter, at du har den rigtige som standard når du vil bruge Tele2.

Godkendelse af svar
Fra : luxenburger

Dato : 26-11-05 00:20

Tak for svaret BjarneD. Jeg prøver at køre guiden...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-11-05 00:25

Du skulle nu ikke acceptere før du har set om det virkede. Det er jo lidt svært, at komme med kvalificerede bud når man ikke kan se hele din opsætning, men foreløbig held og lykke med det.

Kommentar
Fra : luxenburger

Dato : 26-11-05 00:28

Nej, men jeg synes at du gav den mest udførlige vejledning, så derfor accepterede jeg. Og hvis det ikke virkede ville jeg nok kontakte supporten i morgen...

Men nu virker det!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-11-05 00:29

Jamen så god fornøjelse med din nye ADSL forbindelse.