/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Samsung BF930
Fra : IceCap
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 25-11-05 12:43

Hej, jeg har anskaffet mig en lækker skærm, men efter at have installeret driver har jeg problemer med den vandrette opløsning.

Det er som om at der ved hver 5. linje er en lille skygge der gør vandrette streger lidt "uldne", og det er selvsagt ret belastende at se på.

Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-11-05 15:00

Hvilken type skærm er det? Almindelig eller LCD?

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-05 18:23

Har du sat den til "deault opløsning" på 1280 x 1024 ?

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 25-11-05 18:24

"default"

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 29-11-05 00:59

Tak for svaret tukols. Det er en LCD skærm, og problemet var at opløsningen var sat til 1280x960......

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 29-11-05 01:40

Takker for det.
Det er "svagheden" ved LCD skærme. Den "default" opløsning som anbefales fra producentens side, er mer eller mindre den eneste der giver en god skærm. Alle andre indstillinger vil give de problemer som du beskrev i dit indlæg.
Det kan give problemer bl.andet i spil, som ikke kan køre i den opløsning. Men..........det er vel efterhånden den mest brugte.
Hilsen tukols