/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Data på musikcd
Fra : Camillasmoster
Vist : 482 gange
200 point
Dato : 24-11-05 17:30

Jeg har indsunget en cd, hvor der ikke er navn på nummer eller kunstner, når den afspilles i Windows Media Player.

Kan jeg selv sætte det ind, når jeg laver kopier af den?

Og jow, jeg må gerne lave kopier

Hanne

Kommentar
Fra : NOzone

Dato : 24-11-05 17:46

Så skal du rippe den først, Ksrive navn og hvad nummeret hedder og så brænde den på ny.... ;)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-11-05 17:53

Åh Hanne så må vi gamle kanduer da have en kopi
Har du ikke en smagsprøve

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 24-11-05 18:36

Hej Hanne...
Ved ikke lige om du bruger windows mediaplayer til at brænde...?
Jeg bruger programmet Nero burning og der kan jeg ihvertfald skrive hvadsomhelst og hvemsomhelst som kunstner og titel.
Knus...

Accepteret svar
Fra : coincident

Modtaget 200 point
Dato : 24-11-05 18:39

Prøv at ligge nummeret/numrene ind i biblioteket i windows mediaplayer, højreklik på et af numrene og klik på redigere.
Så skulle du kunne ændre hvad du ønsker... Håber det virker!!!
Knus...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-11-05 18:58

Hej Hanne. Når du har den liggende i WMP kan du som allerede sagt vælge Rediger og så skrive hvad du vil om hvert enkelt nummer. Brænder du så en Data-CD vil oplysningerne komme med ud på denne. HVIS du derimod brænder en Lyd-CD kommer oplysningerne ikke med ud. Tager du en købe CD og kopierer den ind, er der heller ikke nogen oplysninger om de enkelte numre. Du kan der være heldig at oplysningerne findes i WMP's store database og disse hentes så automatisk, men oplysningerne ligger altså IKKE på CD'en. Hilsen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-11-05 19:28

Harh harh, jeg hár allederede selv fundet ud af det! Sorry! Og dataene er med på cd'en - sådan!

Men I var jo hurtigere end jeg, såååhh poængerne bob bob....

Jow da, en smagsprøve - men jeg ved ikke, hvordan jeg laver et link til lydfilen.

Måske natmaden kunne lave det, da han har 1 stk. lydfil fra cd'en...

Hvis vi nu i kor råber på ham, mon han så ikke hører os?

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 24-11-05 19:30

Natmad natmad.... *S*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-11-05 19:32

Fortæl lige hvad du gjorde. Jeg kan IKKE få data med ud på en Msuik-CD KUN på en Data-CD.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-11-05 19:36

NATMADEN NATMADEN KOM NU FREM ELLERS GÅR VI ALLE HJEM!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-11-05 19:40

hæii Arne

Jeg kopierede cd'en ind i Windows Media Player, højreklikkede på hvert nummer og rediger.

Så klikkede jeg på brænd cd osv.

Jeg har ikke på noget tidspunkt skullet tage stilling til data- eller lydcd....

Så jeg prøvede at brænde på WMP for første gang - man lærer noget nyt hver dag

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-11-05 19:42

Og Arne, når jeg sætter en købt cd på pc, er dataene der allezusammen..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-11-05 19:50

Hej Hanne. Når du befinder dig på siden Brænd CD kan du ovre til højre over listen se hvilken type CD den er indstillet til at brænde. Du kan højreklikke og selv vælge formatet. Hvis du har brændt som Data-CD d.v.s. MP3 eller WMA-format, kommer dataene med ud men en sådan CD kan ikke afspilles i et alm. lydanlæg. For at lave en rigtig musik-CD der kan afspilles i et lydanlæg, skal du vælge Lyd-CD. Når man kommer en Købe-Musik-CD i PC'en ER der ikke nogen data om numrene. Det kan godt være at det ser sådan ud, men det skyldes at dataene ligger i en ekstern database og hentes ind i PC'en via nettet. Hilsen

P.S.: Du kan checke det ved at åbne CD'en med stifinder. Der kan du se navnet på de enkelte filer på CD'en samt om filerne hedder .mp3 .wma eller noget andet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-11-05 19:52

På en købe-musik-CD hedder numrene bare Track01.cda Track02.cda o.s.v.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-11-05 20:27

Nu har jeg afspillet min cd med musik og data for hvert nummer på min cd-afspiller.

Fungerer perfekt!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-11-05 20:32

OK så må jeg jo bøje mig for det. Bare underligt at jeg IKKE kan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-11-05 20:42

Hvis jeg afspiller på min søns stereoanlæg, kommer alle dataer også med. Der kører tekst over displayet med oplysninger om titel, kunstner og hvad man nu har fundet på at skrive. Fungerer perfekt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-11-05 20:46

Fijala -> Er du så helt sikker på at det også ER en Musik-CD, altså en Lyd-CD og IKKE en Data-CD? Det kunne jo være at sønnens anlæg var af den type der kan afspille MP3 og WMA-filer! Hvis du sætter CD'en i PC'en og kigger på den med Stifinder, hvad hedder filerne så?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-11-05 20:58

Nej det er skam en lydcd, da hans anlæg ikke kan afspille hverken mp3 eller Wma. Han er 19 og fik anlægget i konfirmationsgave.
Men det kan godt være den er lavet i Nero, men det er vel ligegyldigt, bare det at det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-11-05 21:02

Ja jeg må jo bøje mig. Hanne's CD er lavet med WMP. Det undrer mig bare at jeg så ikke kan gentage den succes. Nåh pyt, jeg lever med det. Tak for snakken alle sammen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-05 21:51

Musik hentet i rusland mp3 viser titel og kunstner på display sorround anlæg og i mediaplayer.

Ps. jeg glæder mig til at høre Camillasmoster synge for os.

Pss. Natmaden er ikke på skype lige nu.

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 24-11-05 22:00

Kan sige at hun synger fantastisk.. *SS*

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-11-05 23:19

Øhhh, hvordan "ved" du det? coincident?

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 24-11-05 23:36

Hanne....
Jeg har sendt dig et par sange og fået et fra dig... tsk tsk...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-11-05 18:20

host-host
jeg skal jo lige ud af dynen.
http://ding-dong.net/kandu/camillasmoster.zip
den er zippet for ikke at ændre i musiknavnet.
håber at den virker.
Og stop så alt det råben, jeg kan jo ikke læse tråden.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-11-05 18:35

Camillasmoster.

Hvor er du god Er det også dig selv på klaveret? Du har da mange talenter.

Tak for sangen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-11-05 18:39

Nui, der kan man bare se, når natmaden kommer til, kører det bare derudaf

Hvordan laver JEG sådan et link???

Skær det ud i pap - nej kraftigt karton!

Ups! Nu er jeg verdenskendt på KANDU.......

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-11-05 18:40

musikcd'er med information om nummerene er gemt i et multiformat , musikspor og infodata hver for sig.
alt hvad der kan afspille bla. mp3, kan forstå det, sorround anlæg og sikkert en hver form for dvdafspiller.
Almindelige 'gamle' anlæg der ikke forstå infoen, nøjes så bare med at afspille musiksporene.
Jeg har ikke tjekket efter om det er rigtigt, men skriver det, som jeg husker det.
færdige musikcd'er kan også være lavet sådan og hedder vist nok CDG, der kan så også være ekstra matriale på CDG'er
så som pauseskærme, skrivebordstemaer, osv.

Forresten synger Hanne bare godt !
Husk at afsætte en side i autografbogen, til en dag, i møder hende [hør]

***** Til Camilla's Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-11-05 18:42

Fijala taaak! Næj, det er en, der hedder Sidse og hun er alletiders!

Se hendes hjemmeside: www.bryllupseksperten.dk

Velbekomme!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-11-05 18:43

natmaden - kyssesmiley

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-11-05 20:12

Hov, bryllupseksperten er der ikke mere, sorry folks

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-11-05 23:25

ok hanne !
Måske har Sidse fundet nye græsgange på
www.skilsmisseeksperten.dk
eller
www.seperationseperten.dk

ja hvem ved, man skal jo videre

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-11-05 23:26

siger de link ikke bare alt om det

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-11-05 23:49

natmaden - jeg tror, jeg har skræmt alle KANDUER væk med den sang.........

De er som sunket i jorden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-11-05 11:34

Tja, måske er det bryllupseksperten der optager alle KANDUERNE

Sangen fejler da ikke noget.

Eller måske nisserne er løbet med dem

Camillasmoster - vi holder skansen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-11-05 11:49

Jam, Sidse har åbenbart nedlagt siden eller så noet

Næh du, det er nok

www.skilsmisseeksperten.dk
eller
www.seperationseperten.dk

Vi deler døgnet mellem os - så her altid er nogen...

Kommentar
Fra : 030772

Dato : 01-12-05 14:24

Du kan ændre det inde i mediaplayer tror jeg.
Prøv dig frem, for jeg mener det kan ændres der!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-05 20:06

Jeg har først fundet og hørt din sang nu.

Du synger og spiller en svær sang meget meget flot

Også jeg siger tak for sangen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-05 23:48

Taaak Eyvind!

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-06 23:25

Tak for svaret coincident.

Du kom først på banen med den løsning, jeg valgte at bruge!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-01-06 03:03

Tror ikke at du kan ligge musik ud på den hjemmeside som du har.
Men jeg ser om jeg kan finde en løsning,,,,, senere

God week-end fra Mig

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 21-01-06 13:29

Hmmm dejligt... ærgeligt at jeg ikke nåede det inden men det virker alligevel, ikke...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-01-06 08:20

øh hvad virker ikke ?