/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Terms of payment
Fra : Jimmy17
Vist : 804 gange
50 point
Dato : 24-11-05 09:12

Hvad betyder følgende sætning i praksis??

Term of payment : 30% as deposit and the balance would be paid against the bill of loading .

Evt med link

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-11-05 09:20

Betalingsbetingelser: 30% forud og den resterende del forfalder ved "afskibning".

Du har således ingen sikkerhed for, at du får de varer du har betalt for. Sørg for at du handler med et anerkendt firma.

Mvh. AMP

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 50 point
Dato : 24-11-05 11:09

Bill of loading (B/L) betyder konnossement og er et transportdokument der udstedes i forbindelse med søtransport. Besiddelsen af konnossementet giver adgang til varen.

http://tf.nordea.dk/sitemod/upload/root/remburs.pdf

Den resterende betaling må således skulle forfalde når du modtager dokumentet med handelsbetingelserne og dokumentet er underskrevet af de relevante parter.

AMP

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-11-05 11:20

Har en mere, CLC - hvad er det??

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-11-05 11:30

CLC - er det en betalingsbetingelse?

AMP

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-11-05 11:33

Øhh, er vist nok en leveringsbetingelse, skulle jeg vist lige have sagt.

Kan ikke finde den nogen steder og har ikke hørt om den før-

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-11-05 11:42

Jeg har ikke kunnet finde noget på den forkortelse og kender den ikke selv, men har du andet stående der kan hjælpe på vej?

AMP

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-11-05 11:46

Eksempelvis således: do you want to book a 20 feet container or you want to via LCL?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-11-05 12:07

Hvis forkortelsen er LCL og ikke CLC, står LCL for "less than carload".

http://www.alarmsbc.com/pgglossrs.htm#L

LESS-THAN-CARLOAD (LTC or LCL)
A load weighing less than the amount necessary to apply the carload rate charged by railroads.

Forsendelsesformen tyder på at være afhængig af varenes samlede vægt.

AMP

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-11-05 12:12

Tak for svaret ampere.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-11-05 12:17

Det var så lidt - håber det lykkes for dig.

AMP

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 24-11-05 12:59

LCL betyder Less Container Load og på dansk lig med Stykgods