/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Fysik, vandopvarmning
Fra : Nik_
Vist : 610 gange
30 point
Dato : 23-11-05 18:58

Altså når man opvarmer vand bruges der energi på at opvarme det, men når det når kogepunktet bruger energien ikke længere på at opvarme vandet men på at ..splitte et eller andet??

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 40 point
Dato : 23-11-05 19:47

- at fordampe vandet fra væskefase til gasfase til damp

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 24-11-05 16:27

har jeg aldrig hørt om, jeg tænkte mere på at splitte nogle molekyler eller noget?

Godkendelse af svar
Fra : Nik_