/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Forskel på Protein Pulver og Weight Gain~
Fra : SjalaJonez
Vist : 1332 gange
100 point
Dato : 23-11-05 11:40

Ville gerne vide sådan helt konkret hvad forskellen på Protein Pulver og Weight Gainer er ??..

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-05 11:53

Protein pulver, kan være forskellige ting, alt efter hvad råvaren er til protein pulveret. Grundet til at man spiser protein pulver er hovedsageligt for at få gavn af nogle af de vigtige aminosyrer som protein pulveret indeholder.
Alt efter hvilken type protein pulver det er eller om der er tilsat "kunstige" aminosyrer for at opnå en vis mængde af en bestemt type, kan indholdet af manisyrer varierer til fordel og ulempe. Forskellige dyr kræver forskellige aminosyrer små grise som skal vokse hurtigt skal bruge en sammensætning, hvor imod mennesker skal bruge en anden sammensætning og igen er det til hård træning eller til at øge ens vægt.

Du spørger hvilken forskel der er på de 2 produkter, som du kan se kan det være svært at svare helt nøjagtigt på da de formentlig er 99% ens. Den store forskel er at ”weight gainer” har en protein sammensætning som er optimal for tilvækst hos mennesker, samtidig er der formodentligt tilsat nogle mineraler og vitaminer.

Så tager vi udgangspunkt i at aminosyre sammensætningen er den samme i protein pulveret og ”weight gainer” er det det ekstra tilskud af mineraler og vitaminer som gør forskellen

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 23-11-05 11:59

Takker mange gange :D

Kommentar
Fra : MartinFr

Dato : 20-06-07 17:05

Forskellen er nu ret åbenlys og enkel.

Weightgainer består hovedsageligt af kulhydrater og få proteiner, hvorimod protein pulver naturligvis består hovedsageligt af proteiner.

Fordelingen i Weightgainer vil typisk være 70-80% kulhydrater og 20-30% protein (samt en lille procent del fedt), hvilket gør at produktet typisk er betydelig billigere end protein pulver.

Protein pulver vil typisk bestå af 70-80% protein og 20-30% kulhydrater (en lille procentdel fedt).

Så produkternes sammensætning er vidt forskellig og rettet mod hver deres mål.