/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kontrolleret adgang til internettet
Fra : Balcanard
Vist : 655 gange
225 point
Dato : 23-11-05 09:06

Go’ formiddag. Det drejer sig om på en nem måde at fjerne / tilføje adgangen til internettet. Har jeg ret i, at man i ”angiv programadgang og –standarder” under ”tilføj eller fjern programmer” kan deaktivere (alt. aktivere) fluebenet ud for vælg standard-webbrowser? (Og så selvfølgelig huske at tømme mappen Foretrukne).

Findes der måske en mere genial måde?

Jeg ved nok, at man kan oprette flere brugere og gæstekonto, men det finder jeg ikke her og nu umiddelbart nemmere. Det giver vel heller ikke mere kontrol over internet-adgangen.

Historien bag drejer sig om naboens barnebarn, Emil på 6 år, der ifølge farfar surfer og klikker lige rigeligt på nogle sider, han ikke endnu har alderen til. Computeren må gerne bruges i øvrigt til spil o.lign.

På forhånd

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-11-05 09:14

Funktioner-internetindstillinger-sikkerhed, der kan du sætte op, så det passer dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-11-05 09:16

Man kan - som jeg har gjort på nogle mine børnebørns comp - nemlig:
I internet Explorer>funktioner>indstillinger>indhold>aktiver<her der lid indstillinger.
Du kan så selv surfe rundt og tillade netsteder.
Den kan deaktiveres og aktiveres som man har lyst.
Men HUSK koden for du kan ikke resette koden hvis du glemmer den.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-11-05 09:19

IE>Funktioner>indhold>klassifikationsfilter>Aktiver>indstillinger.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-11-05 09:21

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-11-05 09:22

Man skal ikke gå ud og tisse mens man skriver

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 23-11-05 11:08

Jeg formulerede vist min overskrift forkert. Det, jeg mener, er: Adgang eller ikke adgang.

Ville have skrevet før, men nu har Kandu været nede et stykke tid.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 225 point
Dato : 23-11-05 11:11

Du kan deaktivere/aktivere netkort/modem

Godkendelse af svar
Fra : Balcanard

Dato : 23-11-05 11:44

Tak for svaret peet49 og også I øvrige. Nu behøver naboen ikke at være "overopsyn" hele tiden, når han i weekenden får besøg af Emil.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-11-05 11:46

Selv tak.