/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Nyt fjernsyn!
Fra : classic26
Vist : 453 gange
200 point
Dato : 23-11-05 07:52

Tja, så røg flimmeren sig en tur og der skal investeres i nyt:

LCD
Plasma
HD Ready
o.s.v.
Hvad er så mest fornuftige køb.....fordele ---ulemper, og hvad man skal være opmærksom på.

Tak
mvh Steen

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 210 point
Dato : 23-11-05 08:07

Hvad skal du bruge det til ???

Plasma bruger mere strøm end LCD.
Plasma går nemmere i stykker ved stød eller lign. end LCD

Personlig vil jeg anbefale en LCD 32" eller 42" alt efter hvor stor din stue er.

Nogle firmaer giver xx år garanti på pixelfejl, hvorimod andre firmaer kun udløser deres pixelgaranti, hvis f.eks. 10% pixel er gået i stykker.

Det er selvfølgelig værd at spørge forhandleren om det.

HD ?? Kan du modtage HD signal hvor du bor nu, eller kommer du til det inden for de næste 5år ???
Hvis du ikke allerede kan modtage HD nu, er det ikke værd at bruge penge på, så meget forskel er der ikke i billedet, selvfølgelig er det noget skarpere osv. men det kommer igen an på hvor meget du går op i billeder kvalitet osv. personligt bruger vi vores LCD fjernsyn til alm. TV og nogle film en gang imellem vi har et HD men ikke HD signal og jeg synes det står fint skarpt. Jeg så nogle HD ved siden af ikke HD hos forhandleren, og kunne ikke rigtig se en forskel.

Hvad skal du bruge af lyd ??
Du skal vurdere om Tv’et skal understøtte surround ? Eller om du vil have en surround forstærker ved siden af.
Nogle TV giver mulighed for at koble en surround anlæg direkte til bagpå tv'et, andre giver kun digital stereo.

Jeg er ikke en lyd freak, og kan ikke høre om der er brugt guldledninger osv. derfor har jeg valgt at mit TV kun understøtter dig. stereo, og har købt en surround forstærker som kører ved siden af, den laver TV, lyd signalet om til "surround" og styrer DVD m.m. som surround.

Bilka, har som regel de billigste tilbud, på de mest populære fladskærme

Kommentar
Fra : txn

Dato : 23-11-05 14:11

Køb du dig et alm. gammeldags fjernsyn og vent 3-4 år før du udskifter det igen.
Den gamle crt-type er endnu dem med det klareste billede, og det varer noget tid endnu før de nye standarter er brugbare overalt. Samtidig fåes den gamle type til meget rimelegere priser.
Køb dog helst et anerkendt mærke.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-11-05 14:37

I foråret 2004 købte vi et Thomson - billedrør - til ca. 18.000 kr. Stel højtaler osv. sammenbygget i et møbel formelst ca. 90 kg! Indbygget subwof. 2200 siders tekst-Tv. Skal du ha' en fladskærm der skal det samme, skal du nok regne med 40-50.000 kr. Hvorfor give 50.000 for en flad skærm, når du får kvalitet til 18.000 - modefænomen? Jeg er enig med txn.

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 23-11-05 15:26

Tak for svaret thulin. Jeg drager i butikken og ser hvad de har at byde på til stuealteret.
Var lige inde på din hjemmeside og kigge,,,hold da på jeg blev helt træt, men hvor har i nået meget. Det stillads som i bruger til tagarbejdet er det et i har lejet eller hvad, og i så fald hvad koster det?

mvh steen

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 24-11-05 08:00

Hej Steen.

Rullestiladset er lejet hos CITO i Viborg.

Vi gav 1200,- kr for en uge, incl. et rør til 290,- kr som vi kom til at ødelægge, da vi smed et tagpalde ned over.
Så ca. 1000,- incl moms hvis man ikke ødelægger noget, så skal man selv afhente og stille op og levere tilbage igen, kan klares med en stor trailer.

Men stilladset var uundværelig, gjorde arbejdet sikkert og hurtigere